۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
کد خبر: 83252326
T T
۰ نفر

فرماندار: اوضاع در گُميشان تحت كنترل است

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
کد خبر: 83252326
فرماندار: اوضاع در گُميشان تحت كنترل است

گرگان - ايرنا - فرماندار گميشان در شمال غرب استان گلستان گفت كه باوجود جاري شدن سيل و آبگرفتگي خيابانها و معابر عمومي شهر و روستاهاي اين شهرستان؛ اوضاع تحت كنترل است.

امير شير توماج شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: با بُرش بخشي از جاده شهر گُميش تپه به اينچه برون مسير سيلاب به سوي خارج شهر هدايت شده و بخش زيادي از روان آبها تخليه يا هدايت مي شود.
وي با تصريح بر اينكه اوضاع در گميشان تحت كنترل است، گفت: با وجود حركت بخشي از سيلاب سر ريز شده از طغيان گرگان رود و ديگر روان آب هاي هدايت شده از روستاهاي شرقي گميشان به سوي شهر گُميش تپه (مركز شهرستان)، خطري شهر را تهديد نمي كند.
توماج افزود: حجم سيلاب در مسير شهر گميش تپه به حدي است كه امكان آب گرفتگي برخي واحد هاي مسكوني و وارد شدن آسيب جزيي به بخشي از زير ساخت ها محتمل است.
فرماندار از مردم گميشان خواست به هشدارهاي صادره از سوي ستاد مديريت بحران توجه بيشتري داشته و هوشياري لازم در كنار واكنش بهنگام در مواجهه با حادثه را داشته باشند.
توماج به اهالي گميشان اطمينان داد كه دستگاههاي اجرايي در خدمت به مردم و امدادرساني شبانه روزي پاي كار هستند و اوضاع با كمترين آسيب كنترل و مديريت خواهد شد.
گُميشان با افزون بر 80 هزار نفر جمعيت در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و بيشتر ساكنان آن را هموطنان تركمن اهل سنت تشكيل مي دهند.
7333/2729
۰ نفر