۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83251767
T T
۰ نفر
آمريكا تعدادي از بانك هاي دولتي ونزوئلا را تحريم كرد

تهران – ايرنا – به گزارش خبرگزاري رويترز، يك روز پس از بازداشت دستيار ارشد رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، آمريكا تعدادي از بانك هاي دولتي اين كشور را تحريم نمود.

وزارت خزانه داري آمريكا ديروز (2 فروردين) در بيانيه اي اعلام كرد كه بانك توسعه اقتصادي و اجتماعي ونزوئلا و بانك هاي تابعه آن در اروگوئه و بوليوي را تحريم مي كند. بانك ونزوئلا و بانك بايسنتناريو (Banco Bicentenario) نيز از ديگر بانك هاي دولتي تحريم شده هستند.
وزارت امور خارجه ونزوئلا در واكنش به اين اقدام، دولت ترامپ را متهم كرد كه با اين تحريم ها، شركت ها و مشتريان اين بانك ها را تحت تاثير قرار مي دهد.
خوان گوايدو رهبر مخالفان و رئيس مجلس ونزوئلا بانك توسعه اقتصادي را متهم كرده بود كه ابزار رئيس جمهور نيكولاس مادورو براي انتقال پول به خارج از كشور شده است.
به گزارش ايرنا، دولت ونزوئلا روز پنجشنبه 'روبرتو مارِرو' رئيس دفتر گوايدو را به تلاش براي ترور سران اين كشور متهم كرده بود.
نستور رِوِرول وزير كشور ونزوئلا با قرائت بيانيه‌اي در تلويزيون گفت كه ماررو قصد داشته است تا با همكاري كلمبيا و كشورهاي آمريكاي مركزي، سران دولت ونزوئلا را ترور كند.
به گفته رورول، مقدار زيادي سلاح در محل سكونت اين چهره سياسي نزديك به گوايدو كشف شده است.
اروپام**3092**1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان