۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83251273
T T
۰ نفر
همه براي تحقق رونق توليد تلاش كنند

بندرعباس - ايرنا - نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: همه بايد دست به دست هم داده و براي تحقق رونق توليد كه تكميل كننده استقلال اقتصادي است تلاش كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي اولين نماز جمعه سال اظهار داشت: اگر توليد رونق يابد، استقلال اقتصادي كشور محقق مي شود و در غير اين صورت مشكل خواهيم داشت.
وي ادامه داد: فرهنگ اشتغال دچار خدشه شده و افراد توقع دارند پس از تحصيل پشت ميزنشين شوند در صورتي كه در كشورهاي صنعتي هم، چنين چيزي نيست.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي در زمينه سياسي و نظامي استقلال دارد و كسي جرات حمله به ايران را ندارد.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: منطقه پر از سلاح هايي است كه دشمنان آرزوي شليك آنها به سمت جمهوري اسلامي را دارند ولي به واسطه اقتدار نظامي ايران، جرات آن را ندارند.
آيت الله نعيم آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم بكارگيري نيروهاي توانمند و آموزش ديده توسط مسوولان كشور پرداخت و گفت: خداوند هم پيامبر (ص) را براي مديريت جامعه پرورش داد و انتظار مي رود مسوولان نيرويي كه براي كاري پرورش نيافته را در راس آن كار قرار ندهند.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان خطاب به مسوولان نظام گفت: فردي را از مدرسه مي آوريد و وزير، شهردار، فرماندار و مدير مي كنيد، شايد اين شخص بتواند به خوبي معادله هاي رياضي را حل كند ولي بايد پرسيد كه آيا از عهده مديريت و حل كردن مشكل هاي اقتصادي و گره هاي جامعه بر مي آيد.
امام جمعه بندرعباس افزود: اين كار غلط است و فردي هم كه مي داند توانايي انجام آن را ندارد در صورت پذيرفتن خطا كرده و بايد پاسخگو باشد.
آيت الله نعيم آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به اعتكاف پرداخت و گفت: اعتكاف حج فشرده محسوب مي شود كه هم از نظر زماني و هم مكاني محدود است.
وي خاطر نشان كرد: قبل از انقلاب زيرزمين مسجد امام قم از اعتكاف كنندگان پر نمي شد ولي اكنون جوانان سراسر كشور در مساجد معتكف مي شوند و كساني كه برخي حركت غلط افراد را مي بينند، اين ويژگي هاي جوانان را هم ببينند.
3219/2094

سرخط اخبار استان‌ها