۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۱
کد خبر: 83249566
T T
۰ نفر

ترافیك سنگین نوروزی به جاده های مازندران بازگشت

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۱
کد خبر: 83249566
ترافیك سنگین نوروزی به جاده های مازندران بازگشت

ساری - ایرنا - نزدیك شدن به ساعات پایان سال 97 و حركت مسافران به سوی شمال كشور ترافیك خودرویی را در جاده های مازندران سنگین و پرحجم كرد و رنگ و بوی نوروزی به استان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از بارندگی چند روزه كه با بارش باران و برف همراه و تردد در جاده های استان را غیر ممكن كرده بود، از بامداد امروز چهارشنبه (29 اسفند) شاهد موج بزرگی از مسافران و افزایش حجم تردد و ترافیك در جاده های مازندران هستیم.
البته روز گذشته نیز به صورت مقطعی برخی از نقاط محورهای مواصلاتی پایتخت به مازندران شاهد ترافیك پرحجم بود و بسته شدن مقطعی محورهای كندوان، هراز و سوادكوه به علت ریزش كوه و بهمن نیز به این ترافیك افزود.
فرمانده پلیس راه مازندران امروز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت های ترافیكی نوروزی در سه محور اصلی این استان منتهی به پایتخت از 25اسفند ماه به اجرا گذاشته شد و تا 17 فروردین ماه سال 98 ادامه خواهد یافت.
سرهنگ محمدرضا قدمی با اشاره به اینكه حجم تردد در محور های استان از صبح امروز روبه افزایش است، افزود: در حال حاضر در 2 محور هراز و كندوان ترافیك سنگین و همچنین بارش برف و باران مشاهده می شود.
وی ادامه داد: ترافیك در محور هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم در استان تهران سنگین و در محدوده استان مازندران از منظریه تا آب اسك ، از وانا تا پلیس راه بائیجان و از سه راهی چلاو تا پارك جنگلی سنگین و در باقی مناطق پرحجم می باشد.
فرمانده پلیس راه مازندران افزود: در محدوده امامزاده هاشم تا پلور شاهد بارش خفیف برف و پدیده مه غلیظ هستیم كه دقت بیشتر در رانندگی را از مسافران طلب می كند.
به گفته او در محور كندوان نیز محدوده بیلقان در استان البرز ترافیك سنگین ، در محدوده گچسر تا پل زنگوله و هزار چم تا مرزن آباد سنگین و پرحجم می باشد.
فرمانده پلیس راه مازندران شرایط جوی محوركندوان را مه آلود همراه با بارش سنگین برف توصیف كرد و گفت: در كنار حجم بالای ترافیك خودرویی، خطر ریزش بهمن در برخی نقاط منجر به كندی تردد نیز شده است.
قدمی وضعیت ترافیكی در محور سوادكوه و كیاسر را روان و در برخی مناطق به صورت مقطعی پرحجم اعلام كرد و گفت: محورهای ورودی استان از سمت شرق و غرب نیز پرحجم و روان می باشد.
فرمانده پلیس راه مازندران محورهای درون شهری به خصوص در غرب استان را پرحجم عنوان كرد و گفت: پیش بینی می شود در ساعات بعد از شهر با ترافیك سنگین در تمامی محور های استان مواجه بشویم.
**مسافران بدون زنجیر چرخ وارد جاده هراز و كندوان نشوند
سرهنگ قدمی با اشاره به اینكه بارش برف در 2 محور كوهستانی در حال باریدن است، افزود: رانندگان بدون به همراه داشتن زنجیر چرخ وارد محور هراز و كندوان نشوند.
وی تاكید كرد كه از ورود خودروهای بدون زنجیر چرخ به جاده هراز و كندوان جلوگیری خواهد شد.
فرمانده پلیس راه مازندران همچنین اعلام كرد:از ساعت 12ظهر امروز چهارشنبه محور كندوان از مرزن آباد به سوی كرج مسدود و از ساعت 15 از كرج به سمت چالوس یكطرفه می شود.
** توصیه های پلیس برای ایام نورور98
سرهنگ قدمی از رانندگان خواست برای تردد در تمامی محور های استان مازندران ، سرعت مطمئن را رعایت و به تابلوها و علائم نصب شده در مسیر توجه كنند.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: رانندگان در صورت مشاهده ترافیك و راهبندان از تردد در شانه خاكی خود داری كنند و صبوری بیشتری از خود نشان دهند تا هم برای خود و هم برای دیگران حادثه ایجاد نكنند.
وی افزود: در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان ماجراجو ، همراه با اعمال جریمه نقدی ، خودرو آنان تا 72 ساعت توقیف و مهمان پلیس راه خواهد بود.
سرهنگ قدمی با اشاره به پیش بینی بارش های متعدد در ایام نوروز، گفت : به دلیل لغزنده شدن جاده ها و كاهش میدان دید ، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند .
قدمی همچنین با اشاره به رانندگان هشدار داد تا از رانندگی پر خطر ، سبقت و سرعت غیر مجاز و همچنین عدم رعایت فاصله قانونی پرهیز كنند.
وی همچنین افزود: به علت ترافیك سنگین و ایجاد پدیده هایی همچون مه غلیظ در جاده های مازندران، احتمال خواب آلودگی افزایش یافته كه هشیاری بیشتر رانندگان و دیگر سرنشینان را می طلبد.
وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی با سبقت های غیر مجاز در هوای بارانی را بشدت خطرناك اعلام كرد و گفت: رانندگان در این مواقع از سرعت خود كاسته و صبوری را پیشه كنند تا هم امنیت خود و هم امنیت دیگران را تضمین نمایند.
گفتنی است، در حالی كه هم اكنون شرایط جوی محورهای استان صاف تا نیمه ابری است، در محور های مواصلاتی داخلی استان شاهد بارش باران هستیم.
بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران سامانه بارشی كه عصر یكشنبه وارد استان مازندران شد تا فردا ادامه دارد.
مازندران بیش از 11 هزار كیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد كه حدود چهار هزار كیلومتر آن محور اصلی است .
هراز ، سوادكوه و كندوان پرترافیك ترین محورهای مازندران است.
7335/1899
۰ نفر