۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 83249237
T T
۰ نفر
30 بقعه امامزادگان مازندران براي اسكان سيلزدگان آماده شد

ساري - ايرنا - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران با اشاره به بارش شديد باران و سيلاب و بي خانمان شدن جمعي از مردم استان ، گفت : بقاع امامزاده ها و مساجد استان براي استقرار سيل زدگان آماده است و پذيرش و اسكان آنها انجام مي شود .

حجت الاسلام ابراهيم حيدري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : اوقاف مازندران براي اين منظور 30 بقعه در شهرستان هايي كه بيشترين درگيري را با سيل اخير داشته اند ، آماده كرده است .
وي ادامه داد : سعي شده بقاع امامزادگاني انتخاب شود كه داراي امكانات اسكان موقت از جمله مسجد الحاقي هستند.
مدير كل اوقاف مازندران گفت كه از زمان اعلام اسكان سيلزدگان در بقاع امامزاده ها و مساجد زير پوشش اين اداره كل تاكنون ، تعدادي از افراد در اين مكان ها اسكان داده شدند كه بيشترين تراكم حضور اين افراد در امامزاده عبدالحق واقع در شهر زيراب است .
وي ادامه داد : براي كمك و ياري به سيلزدگان مازندران به روساي ادارات اوقاف و امور خيريه ، خادمان و هيات امناي بقاع متبركه امامزاده ها و مساجد استان دستور داده شد تا همكاري لازم را براي اسكان و خدمات رساني به سيل زدگان و گرفتار شدگان در برف و سبلاب داشته باشند .
حيدري بر ضرورت كمك و خدمات رساني به سيل زدگان مازندران تاكيد كرد و گفت : مردم سيلزده مازندران با همكاري خادمان و هيات امناي در اماكن مذهبي و مساجد استان اسكان داده شوند .
مازندران بيشتر از 14 هزار موقوفه ، يك هزار و361 بقعه امامزاده و بيش از هشت هزار اماكن مذهبي شامل مسجد ، تكايا و حسينيه دارد .
بارش شديد باران از شامگاه يكشنبه اين هفته در مازندران آغاز شد و همچنان نيز ادامه دارد .
بيشترين بارش هاي باران در مناطق شرقي و مركزي اين استان رخ داده است .
2096/1654

سرخط اخبار استان‌ها