۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 83248318
T T
۰ نفر
طغیان چهل چای بخشی از بوستان الغدیر گنبد را زیر آب برد

گنبدكاووس - ایرنا - به دنبال بارش شدید باران 24 ساعت گذشته، رودخانه چهل چای در ورودی شهر گنبدكاووس از سمت آزادشهر طغیان كرد و بخشی از بوستان الغدیر این شهر را زیر آب برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آب این رودخانه از صبح سه شنبه بالا آمده و مماس با پل ورودی در جریان است و نیروهای امدادی با بیل مكانیكی در حال تخلیه و پاكسازی آشغال های سطح آب برای تسهیل جریان آن هستند.
فرماندار ویژه گنبدكاووس در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد بحران شهرستان تشكیل شده و همه نیروها در حال آماده باش و تلاش برای حل مشكلات ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه چهل چای هستند.
عبدالقدیر كریمی با بیان اینكه بخشی از بوستان الغدیر و یكی از كوچه های حاشیه این رودخانه به زیر آب رفته است، بیان كرد: بالا آمدن آب رودخانه چهل چای باعث ورود آب به پاركینگ برخی از منازل حاشیه رودخانه نیز شده و بخشی از محله «چای بویی» نیز در معرض تهدید طغیان رودخانه قرار دارد كه اطلاع رسانی لازم به مردم منطقه انجام شده است.
وی افزود: همه عوامل امدادی و دستگاه های خدمات رسان شهرستان در آماده باش كامل بوده و از آغاز بارندگی و مسایل پیش آمده در تلاش برای رفع این مشكلات هستند.
فرماندار ویژه گنبدكاووس با اشاره به سرریز شدن سد گلستان و زیاد بودن ظرفیت آب ورودی به این سد، از مردم، دهیاران و اعضای شوراهای سلامی روستاهای پایین دست این سد و مناطق شمالی گنبدكاووس خواست آمادگی لازم برای مقابله با وضعیت های فوق العاده را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بارندگی شدید كه از یكشنبه شب در گنبد آغاز شده و تاكنون ادامه دارد، علاوه بر طغیان رودخانه چهل چای، باعث آبگرفتگی بخش های وسیعی از معابر شهر گنبد شده و در برخی مناطق آب از جمله در محدوده شهرك بخاراییان، آب به حدود 15 منزل مسكونی نیز نفوذ كرده است.
بارش شدید باران در شرق استان گلستان كه از یكشنبه شب آغاز شده و در روز گذشته با وزش تندباد و طوفان همراه بود، خسارت هایی را به مناطق روستایی این منطقه وارد كرده است.
شهرستان گنبدكاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
1860
۰ نفر