۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83248150
T T
۰ نفر
185هزار تماس با مركز مشاوره رایگان بهزیستی پایتخت برقرار شد

تهران- ایرنا- مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینكه امسال 185 هزار و 658 تماس تا پایان بهمن ماه سالجاری با این سامانه گرفته شد گفت: برای تسهیل استفاده مردم از خدمات مشاوره ای شماره تماس 1480 با حضور 70 مشاوره به صورت رایگان به مردم مشاوره ارائه می كند.

سید محمد رحیم فاضلی نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال همچنین 128 مركز غیردولتی پایتخت به 31 هزار و 895 نفر مشاوره ارائه كردند.
وی اضافه كرد: ارائه خدمات مشاوره ژنتیك به متقاضیان در راستای جلوگیری از تولد نوزادان معلول نیز با جدیت در حال اجراست در همین راستا 15 هزار نفر به مراكز غیر دولتی مشاوره ژنتیك و بیش از یك هزار نفر در بخش دولتی خدمات مشاوره دریافت كردند.
مدیر بهزیستی شهر تهران در بخش دیگر از سخنان از اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی خبر داد و گفت: امسال 237 هزار كودك در بخش بینایی و 32 هزار و 466 كودك در بخش شنوایی مورد تست قرار گرفتند تا با شناسایی زودهنگام و درمان از معلولیت ها جلوگیری شود.
فاضلی نژاد با اشاره به مراكز ترك اعتیاد معلولان گفت: امسال چهار هزار و 760 معتاد در 98 مركز درمانی غیردولتی و یك هزار و 200 نفر در مراكز درمانی دولتی خدمات دریافت كردند.
وی همچنین با بیان اینكه امسال مردم پایتخت سه میلیارد تومان كمك های نقدی و غیر نقدی را به مددجویان بهزیستی اهدا كردند افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم و خیران كمك های خویش را از نیازمندان دریغ نكردند و با مشاركت آگاهانه خویش در كنار بهزیستی همچنان ایستاده اند.
وی افزود: مردم می توانند كمك های خویش را به شماره حساب 2173451374001 بانك ملی ایران و شماره كارت 6037991899659641 واریز كنند تا صرف خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی شود.
فاضلی نژاد با اشاره به مناسب سازی شهر تهران ویژه معلولان بیان داشت: شهرداری تاكنون اقدامات مناسبی جهت تردد افراد كم توان و معلولان در سطح شهر انجام داده است كه امیدواریم استمرار داشته باشد.
مدیر بهزیستی شهر تهران ادامه داد: مناسب سازی شهر با استانداردهای جهانی فاصله دارد ولی امیدواریم با اهتمام مسئولان شهرداری شاهد اقدامات ارزنده تر در این زمینه و خدمات رسانی مناسب به معلولان باشیم.
وی با تاكید بر اینكه بهزیستی با رویكرد آموزشی و آگاهی بخشی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت در حال ارائه خدمات است، ابراز داشت: این مجموعه با بخش خصوصی، خیران و سازمان های مردم نهاد برنامه های مختلف فرهنگسازی را پیگیری می كند.
فاضلی نژاد همچنین از فعالیت 550 مهدكودك در شهر تهران زیر نظر بهزیستی خبر داد و گفت: 10 هزار مربی، كمك مربی و مدیر در این مراكز خدمات علمی و آموزشی به كودكان ارائه می كنند.
وی بیان داشت: همچنین 40 مركز شبانه روزی نگهداری كودكان بی سرپرست، بدسرپرست و 2 مركز شیرخوارگاه وجود دارد.
مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینكه 22 هزار مددجوی بهزیستی مستمری دریافت می كنند گفت: سال گذشته شاهد افزایش سه برابری مستمری بودیم كه امیدواریم در سطوح بالای تصمیم گیری سال آینده نیز مبلغ مستمری ها افزایش یابد.
وی خاطر نشان كرد: 80 مركز روزانه و شبانه سالمندان و معلولان در شهر تهران فعال است كه درصدد ارتقای سطح كیفی و كمی خدمات هستیم.
تهرام/8138//6139

سرخط اخبار جامعه