۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83246432
T T
۰ نفر
پمپئو در تل آویو و بیروت اقدامات ضد ایرانی را افزایش می دهد

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه جروزالم پست با اشاره به سفر مایك پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا به بیروت، كویت و تل آویو نوشت: پمپئو قصد دارد با سفر این هفته خود به این مناطق علیه منافع ایران در منطقه خاورمیانه اقداماتی انجام دهد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، این تارنما در این گزارش افزود: یك مقام ارشد وزارت خارجه آمریكا در جلسه ای با خبرنگاران گفت، ما آشكارا یك هدف منطقه ای و فرامنطقه ای برای محدودیت، مهار و در نهایت دفع ماجراجویی ها، نفوذ و حضور نیروهای ایرانی داریم.
این مقام آمریكایی افزود: این مساله همچنین مشمول 'نیروهای مشترك و نیابتی آنها' در سراسر منطقه از جمله لبنان، سوریه، عراق و یمن است.
به نوشته جروزالم پست، پمپئو در گفتمان راهبردی سالانه كویت و آمریكا شركت می كند كه سال گذشته در واشنگتن برگزار شده بود. مذاكرات در این نشست متمركز بر روی دفاع نظامی، فناوری سایبری، امنیت سایبری و مسائل فرهنگی، تجاری و سرمایه گذاری خواهد بود. به گفته این مقام ارشد آمریكایی، پمپئو همچنین با طرح ادعای 'فعالیت های غیرقانونی' و 'رفتارهای تهدیدآمیز' ایران با مقامات بیروت گفت وگو خواهد كرد.
براساس اعلام وزارت خارجه آمریكا، پمپئو همچنین در مورد حمایت واشنگتن از نیروهای مسلح لبنان، مردم این كشور و نهادهای قانونی دولت لبنان گفت وگو خواهند كرد.
جزورالم پست ادامه داد، پمپئو در جریان سفر خود به قدس و در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در 20 فروردین قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار كند.
این روزنامه صهیونیستی افزود: باراك اوباما رئیس جمهوری سابق آمریكا پیش از انتخابات پارلمانی اسرائیل در سال 2015 از دیدار با نتانیاهو خودداری كرد تا اینكه این اقدام اوباما به عنوان دخالت در انتخابات تلقی نشود.
جروزالم پست خاطر نشان كرد: دولت كنونی آمریكا چنین دیدگاهی را ندارد و اینكه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ماه آینده قرار است با نتانیاهو در واشنگتن دیدار كند.
خاورم**3234**1144
۰ نفر