۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83244151
T T
۰ نفر
وزیر امور اقتصادی ایران با رییس جمهوری آذربایجان دیدار كرد

باكو – ایرنا – فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با سفر به باكو روز جمعه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار كرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه 'جواد جهانگیرزاده' سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت، موضوعات مورد مذاكره در سیزدهمین نشست كمیسیون مششترك همكاری های اقتصادی دو كشور و نیز اهمیت اسناد مورد نظر برای امضا در این نشست جهت توسعه روابط اقتصادی فیمابین بررسی شد.
در این دیدار همچنین عزم دو كشور همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط دوجانبه مورد تاكید قرار گرفت.
سیزدهمین نشست دو روزه كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان 23 و 24 اسفند ماه جاری در باكو برگزار شد.
در این نشست راهكارهای گسترش همكاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانكی، گمرك و مسایل مرزی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، كشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت كمیته تخصصی بررسی شد.
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان در راس هیات اقتصادی در این نشست حضور داشت.
دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر، وزیر اقتصاد، وزیر كشاورزی، رییس بانك ملی، رییس راه آهن، رییس گمرك، حضور در همایش اقتصادی مشترك و بازدید از كوی صنعتی پیراللهی حومه باكو از جمله برنامه سفر دو روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی كشورمان به جمهوری آذربایجان بود.
دوازدهمین نشست كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.
خاورم ** 337*1275

سرخط اخبار جهان