۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 83243734
T T
۰ نفر
فرصت حضور اقتصادی زنان باید در كنار نشان های تجاری فراهم شود

تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: بخشی از مسئولیت اجتماعی اصناف این است كه فرصتی فراهم كنند تا زنان سرپرست خانوار در كنار نشان های پررونق تجاری كه در مكان عادی مشغول فعالیت هستند، حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا محمدرضا جوادی یگانه عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت و گو نقش اصلی این نمایشگاه را ایجاد ارتباط بین این دو بخش عنوان و تایكد كرد: این رویكرد در نمایشگاه شهریور سال آینده هم دنبال خواهد شد.
به گفته وی كاركرد اصلی نمایشگاه زنان و تولید ملی تنها فروش محصولات و تولیدات نیست بلكه حضور زنان در چرخه اقتصاد است.
جوادی یگانه با اشاره به اهمیت موضوع تولید ملی بویژه تولید و عرضه محصولات زنان خودسرپرست و زنان معلول خودسرپرست در تهران اظهارداشت: دغدغه جدی آنان فروش تولیداتشان است.
وی افزود:البته این موضوع تنها به این معنا نیست كه مكانی برای عرضه محصولات داشته باشند.
معاون اجتماعی شهردار تهران، رویكرد شهرداری را حمایت از زنان سرپرست خانوار عنوان و بیان كرد: وقتی این افراد از بازار دور باشند، از منطق و نیاز بازار اطلاع ندارند.
وی افزود: نمایشگاه زنان و تولید ملی علاوه بر ایجاد فرصتی برای عرضه و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار، زمینه ای برای كسب و كار و فعالیت آنان نیز فراهم می كند.

**اعتماد مردم به كالای ایرانی را بازگردانیم
رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به ذهنیت منفی مردم به كیفیت كالای ایرانی گفت: باید بتوان با سیاستگذاری به سمتی رفت كه اعتماد مردم را به محصول ایرانی بازگردانیم.
زهرا صدر اعظم نوری اظهارداشت: باید به این سمت برویم كه از تولیدكنندگان و كارآفرینان ارتقای كیفی را بخواهیم و در نمایشگاه ها هر ساله باید شاهد افزایش مستمر كیفیت باشیم.
صدراعظم نوری با اشاره به برپایی چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی افزود: چنین نمایشگاه ها و اقداماتی باید مورد تشویق و حمایت سیاستمداران و دست اندركاران قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه تریبون های نماز جمعه بهترین مكان برای انتقال این پیام به مردم هستند اظهارداشت: چنین اقدامات موثری از این طریق می تواند به سمع و نظر شهروندان برسد و شورای اسلامی شهر هم از این حركت های اصولی و اساسی حمایت و پشتیبانی می كند.
وی گفت: نمایشگاه زنان و تولید ملی بیشتر به دنبال این است كه از دستاوردها، تولیدات و خلاقیت های این قشر بهره مند شود.
صدراعظم نوری افزود: امسال در این نمایشگاه عرصه را برای كارآفرینان و برای افراد خلاق فراهم كرده ایم و نگاه ویژه به زنان سرپرست خانوار داریم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر ایجاد امكانات بیشتر به زنان سرپرست خانوار تولیدكننده پیشنهاد داد: چنین نمایشگاه هایی در سایر مناطق هم برگزار شود و فقط در بوستان گفت و گو متمركز نشود.
صدراعظم نوری افزود: برپایی نمایشگاه در سایر نقاط شهر، ضمن فرهنگ سازی، كارآفرینی را منتقل و ذهنیت خوبی را برای مردم تهران ایجاد می كند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران هم كمك خواهد كرد و در قالب سیاست ها و برنامه ها از اقدامات موثر و خوب در این حوزه حمایت می كند.
صدراعظم نوری افزودو: زهرا بهروز آذر سرپرست اداره كل امور بانوان شهرداری تهران به عنوان كسی كه در مقوله كار آفرینی تحصیل كرده، می تواند از توانمندی كارآفرینان شهر به ویژه زنان كارآفرین حداكثر بهره مندی را داشته باشد و دستاوردها و محصولات آنان را نمایش دهد.
آیین اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، فاطمه راكعی مشاور شهردار در امور بانوان و جمعی از كارآفرینان در بوستان گفت و گو امروز به كار خود پایان داد.
تهرام/7245/1008
۰ نفر