۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۴
کد خبر: 83243133
T T
۰ نفر
توزیع گوشت مرغ در خراسان شمالی روزانه 15 تن افزایش یافته است

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اكنون روزانه 60 تن گوشت مرغ در استان توزیع می شود كه نیاز عادی این خطه تا هفته پیش 45 تن در روز بود.

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی چهارشنبه شب در نشست كارگروه اقدام حل مشكلات تولید و توزیع مرغ با حضور مرغداران استان در شیروان بر رعایت قیمت مصوب مرغ و همراه بودن تمامی مدیران شهرستانی و همكاران بر تحقق سیاست های ابلاغی برای تثبیت قیمت تاكید كردند.
وی اظهار داشت: هرگونه تردد، حمل و نقل دام به خارج استان بدون مجوز دامپزشكی قاچاق محسوب شده و غیرقانونی است.
یوسفی در خصوص قیمت سبوس هم گفت: بر اساس مصوبات ابلاغی وزارت جهادكشاورزی تمامی سبوس های استحصالی باید در سامانه جهادكشاورزی ثبت و با قیمت مصوب كیلویی هشت هزار و 400 ریال در كارخانه توزیع شود.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: مشكلاتی كه برای توزیع مرغ در چند روز اخیر ایجاد شده بود ناشی از اختلاف نظر در قیمت گذاری و جو روانی و مراجعه همزمان مردم برای خرید مازاد بر نیاز خانوارها بود كه با ورود استاندار و مذاكره با تولیدكنندگان در حال برطرف شدن است.
امین رضا مرآتی افزود: ما به عنوان مسئول ، باید از منافع مصرف كننده و تولید كننده همزمان حمایت كنیم و همه افراد اعم از تولیدكنندگان، توزیع كنندگان ، مردم و دستگاه های اجرایی در شهرستان و استان باید با هم همكاری كنند تا مشكلات حل شود.
در نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی قیمت نهایی هر كیلوگرم گوشت مرغ در استان برای مصرف كننده 128 هزار و 500 ریال ، تعیین و مقرر شده توزیع آن در نوبت صبح و عصر و در ساعات معین انجام شود.
تاكنون 94 واحد مرغداری در خراسان شمالی راه اندازی شده است.
7186/ 6042