۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83242549
T T
۰ نفر

عفو بين‌الملل از دانمارك انتقاد كرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83242549
عفو بين‌الملل از دانمارك انتقاد كرد

تهران - ايرنا - سازمان عفو بين الملل روز چهارشنبه در گزارشي با اشاره به گسترش خشونت جنسي در دانمارك، از ناكارامدي دستگاه قضايي اين كشور در رابطه با اين موضوع به شدت انتقاد كرد.

به گزارش شبكه تلويزيوني فرانس 24، سازمان عفو بين الملل با انجام تحقيقاتي، دانمارك را يكي از كشورهايي معرفي كرد كه داراي فرهنگ «گسترش خشونت جنسي» است و در رابطه با چگونگي برخورد با اين موضوع يك مشكل بنيادين دارد.
بر اساس گزارش سازمان عفو بين الملل، گرچه دانمارك كشوري است كه برابري جنسيتي در آن سرآمد است اما روند گزارش خشونت‌هاي جنسي به پليس و پيامدهاي آن براي قربانيان اين خشونت‌ها بسيار سخت و پرمشقت است.
خشونت هاي جنسي در دانمارك به ندرت به پليس گزارش داده مي‌شود و حتي زماني كه زنان اين موضوع را به اطلاع پليس مي‌رسانند، احتمال دادرسي و محكوم كردن متجاوز بسيار ضعيف است.
آمارها درباره خشونت هاي جنسي در دانمارك بسيار تكان دهنده است و نگران كننده تر از همه، نحوه برخورد پليس و دستگاه قضايي اين كشور با اين موضوع است.
بر اساس گزارش سازمان عفو بين الملل، در سال 2017 ميلادي پنج هزار (به گزارش وزارت دادگستري) تا 24 هزار زن (يافته‌هاي ديگر تحقيقات) مورد خشونت جنسي قرار گرفته اند.
از اين تعداد فقط 890 نفر حاضر شده اند شرح حادثه را به پليس گزارش دهند و جالب اينكه در نهايت 530 پرونده تجاوز منجر به پيگرد قانوني شده و 94 مورد محكوميت به ثبت رسيده است.
'سورن پاپ پولسن' وزير دادگستري دانمارك امروز (چهارشنه) در پاسخ به اين گزارش سازمان عفو بين الملل، در پيامي توئيتري، خواستار تصويب قوانين جدي در پارلمان دانمارك درباره خشونت جنسي شد.
اروپام ** 9041 ** 1071

سرخط اخبار جهان