۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
کد خبر: 83242474
T T
۰ نفر
برگزاري نخستين جشنواره فيلم مردمي توسعه ارتباطات روستايي

تهران- ايرنا- نخستين جشنواره فيلم 90 ثانيه‌اي «توسعه ارتباطات روستايي» با عنوان «قاب توسعه»، باهدف اطلاع‌رساني درباره سرعت توسعه ارتباطات در روستاها و تأثير آن بر زندگي روستائيان و مهاجرت معكوس، از قاب لنز مردم برگزار مي‌شود.

به گزارش چهارشنبه ايرنا از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، بهره‌گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات تأثير مستقيمي در توانمندسازي و روند توسعه روستاهاي كشور دارد و همچنين توجه به ICT روستايي مي‌تواند از ابعاد مختلف در توسعه پايدار روستايي مؤثر واقع شود.
توسعه ارتباطات روستايي به‌عنوان بخش مهمي از وظايف وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم در دستور كار قرار گرفته است كه گزارش‌ها حاكي از آن است، ايجاد حلقه‌هاي ارتباطي در روستاها توانسته زندگي روستايي مردم را در حوزه‌هاي مختلفي از جمله آموزش، بهداشت، بازاريابي و دادوستد، درآمد و گردشگري دستخوش تغييراتي كند و در برخي روستاها به مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها منجر شود.
در همين راستا روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات باهدف آگاهي بخشي و اطلاع‌رساني درباره توسعه ارتباطات و افزايش پوشش اينترنت در روستاها و تأثير آن بر توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اقدام به برگزاري مسابقه فيلم 90 ثانيه‌اي (فيلم هايي در مسابقه شركت داده مي شوند كه تا 90 ثانيه باشد) «توسعه ارتباطات روستايي» با عنوان «قاب توسعه» كرده است.
اين مسابقه با موضوعاتي نظير توسعه بوم‌گردي و گردشگري محلي، توسعه صنايع‌دستي، تسهيل مبادلات مالي، توسعه آموزش و بهداشت به‌واسطه توسعه ارتباطات و افزايش پوشش ارتباطي اينترنت، پست و پست‌بانك برگزار مي‌شود.
متقاضيان مي‌توانند هم‌زمان با سفرهاي نوروزي خود به روستاهاي كشور، اين فيلم‌ها را تهيه و تا 30 فروردين‌ماه 1398 به نشاني filmerosta@ict.gov.ir با فرمت MP4 ارسال كنند. به 10 نفر از برگزيدگان اين مسابقه جايزه 10 ميليون ريالي اهدا خواهد شد.
علمي**9207** 1055
۰ نفر