۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83241116
T T
۰ نفر
مردم در احداث 352 طرح آبخيزداري مشاركت داشته اند

بندرعباس- ايرنا- مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: مشاركت مردم و خيرين در اجراي طرح هاي استاني باعث احداث 352 سازه آبخيزداري شده است.

به گزارش ايرنا، اميد ذاكري روز سه شنبه در مراسم منابع طبيعي در چاله فرامرزان بستك افزود: امروزه با توجه به خشكسالي‌هاي اخير و تغييرات اقليم، حفظ پوشش گياهي و جنگل‌ها بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد و براي اين امر بايد از مشاركت مردم استفاده شود.
وي با اشاره به اهميت و فوايد جنگل ها و پوشش گياهي بيان داشت: يك هكتار جنگل 40 برابر بيشتر از زمين هاي غير جنگلي نزولات آسماني را در زمين جذب مي كند و ميزان ٦٨ تن گرد و غبار را مرسوب مي كند و پيامدهاي سيلاب را به حداقل مي رساند.
اين مقام مسوول اظهار داشت: شهرستان بستك به دليل مشاركت مردم و خيرين از پيشگامان احداث بوستان‌هاي روستايي در استان و كشور است.
ذاكري عنوان كرد: تا كنون ٣٠ بوستان به مساحت يكصد هكتار در بستك احداث شده و در هفته منابع طبيعي، بوستان روستايي چاله فرامرزان در سطحي معادل ٣ هكتار نهال كاري شد.
وي ادامه داد: در سال جاري بيش از500 سازه آبخيزداري از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي، استاني و مشاركت مردم با ظرفيت بيش از٨0 ميليون مترمكعب كنترل رواناب هاي سطحي در استان اجرا شده است.
در مجموع استان هرمزگان داراي هفت هزار و 700 سازه آبخيزداري با ظرفيت آبگيري بيش از 400 ميليون متر مكعب در سال است.
9944 /6048

سرخط اخبار استان‌ها