۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۰۸
کد خبر: 83239971
T T
۰ نفر
انتقال آب از خزر به سمنان با رعایت محیط زیست مشكلی ندارد

كرج - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب خزر به سمنان در صورتی كه مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت شود، مشكلی ندارد.

به گزارش ایرنا، عیسی كلانتری عصردوشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز از سوی وزارت نیرو و اینكه مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت شود، مشكلی برای اجرای طرح نداریم.
وی اضافه كرد: اگر این طرح به خوبی اجرا شود از مهاجرت ها به تهران جلوگیری خواهد كرد.
كلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد 150 میلیون دلار در بودجه سال آینده
برای كنترل ریزگردها در كشور اظهار داشت: این مبلغ برای استان های كل كشور در نظر گرفته شده است .
وی گفت: استان خوزستان برای كنترل ریزگردها بودجه خوبی طی 2 سال گذشته دریافت كرد و امسال نیز بارندگی های خوب این استان موجب شد تا سدهانیز سرریز كند و امیدواریم با این وضعیت سال آینده ریزگردها با منشا داخلی در خوزستان نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه به همت وزارت نفت سوخت بهتر و با كیفیتی عرضه می شود، خاطر نشان كرد: یكی از دلایلی كه امسال هوای آلوده كمتری در كلانشهرها نسبت به سال گذاشته داشته ایم كیفیت سوخت تولید شده در داخل كشور و جایگزینی گاز در نیروگاه ها و كارخانه ها بوده است.
معاون رئیس جمهور ضمن رد حاشیه هایی مبنی بر تلف شدن جانوران بر اثر مالچ پاشی اظهار داشت: مالچ پاشی برای شن های روان است و گرد و غبار با مالچ پاشی حل نمی شود.
كلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه قانون هوای پاك امسال ابلاغ و قوانین خاك نیز در آینده نزدیك ابلاغ می شود، گفت: به محیط زیست استان البرز اعلام كرده ایم كه دستگاه هایی كه رعایت مسایل محیط زیستی نمی كنند را به دادگاه ها معرفی نمایند.
7414/ 6155
۰ نفر