۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 83238182
T T
۰ نفر
شعر؛ بهترين زبان براي انتقال سبك زندگي عاشورايي است

كرمانشاه- ايرنا- فرماندار كنگاور با اشاره به اينكه زبان شعر بهترين ادبيات براي انتقال سبك زندگي عاشورايي است، گفت: زبان شعر، زبان گويايي است كه مي‌تواند ادبيات فاخر سبك زندگي عاشورا و مفاهيم آن را منتقل كند.

به گزارش ايرنا، خيراله خزايي روز يكشنبه در آيين اختتاميه دومين كنگره ملي شعر عاشورايي در كنگاور اظهار داشت: بايد حادثه عاشورا و قيام اباعبدالله‌الحسين (ع) را الگو و سرمشق جامعه قرار داد تا با نهادينه شدن فرهنگ ايثار و شهادت از آرمان‌ها و ارزش‌هاي متعالي اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران صيانت كنيم.
او افزود: در شعر عاشورايي معاني و مفاهيم ارزشمندي در وصف شخصيت والاي امام حسين (ع) و ياران باوفايش سروده مي‌شود كه اين تنها مختص به شاعران مسلمان نيست، بلكه حتي كساني از ساير اديان مقدس جهان نيز در وصف سرور و سالار شهيدان شعرهاي فراواني سروده‌اند.
خزايي در خصوص چگونگي برگزاري كنگره سراسري شعر عاشورايي در شهرستان كنگاور نيز گفت: در برگزاري اين كنگره نبايد صرفا به خواندن شعر و مقاله اكتفا كرد، بلكه بايد مباني ارزشمند قيام عاشورا را با شيوه‌هاي نوين و تاثيرگذار براي جامعه تشريح كرد.
وي تصريح كرد: با وجود اينكه حدود يك هزار و 400 سال از قيام عاشورا مي‌گذرد، بايد پيام اين حادثه تاريخي را به نسل آينده انقلاب منتقل كرد و با سالم سازي فضاي تاريخي هرچه بيشتر براي تقويت نهضت عاشورا در جامعه كوشيد.
وي بيان كرد: خواندن نوحه و شعر و كلام در وصف شخصيت الهي حضرت سيدالشهدا بايد به گونه‌اي باشد تا غيرت، غرور و آگاهي و بيداري در مخاطب بيدار شود.
خزايي تصريح كرد: اشعاري كه در وصف اباعبدالله‌الحسين(ع) و يارانش سروده مي‌شوند، بايد بيان كننده عظمت و بزرگواري اين حادثه باشد.
فرماندار كنگاور همچنين با تاكيد بر استمرار كنگره هاي شعر به نام شهداي مدافع حرم افزود: شهداي مدافع حرم در مسير پرافتخار دفاع از حريم ولايت، جان خود را با بي ريائي و بدون توقع پاداشي در طبق اخلاص گذاشتند كه برگزاري چنين كنگره هايي مي تواند يادآوري اين ايثارگري ها باشد.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447

سرخط اخبار استان‌ها