۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83238095
T T
۰ نفر
الحكیم: به نتایج سفر دكتر روحانی به عراق امید بسیار داریم

بغداد - ایرنا - محمد علی الحكیم وزیر خارجه عراق گفت: روابط میان ایران و عراق راهبردی و ریشه دار در تاریخ و فرهنگ است و ما امیدهای بسیاری به نتایج سفر دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق داریم.

به گزارش ایرنا، محمدعلی الحكیم وزیر امور خارجه عراق عصر یكشنبه در نشست كارشناسی مذاكرات ایران و عراق با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، ضمن خوش آمدگویی به ظریف و همراهان، گفت: امروز گفتگوی خوبی با آقای ظریف داشتیم و مسائل اساسی را بحث كردیم. هم در خصوص مسائل دو جانبه و هم مسائل منطقه ای گفتگوی خوب و ثمربخشی با هم داشتیم.
وی در این نشست كه ایرج مسجدی سفیر ایران و جواد سعد قندیل همتای عراقی وی نیز حضور داشت، گفت: مسائل اصلی و محورهایی كه در دیدارهای دكتر روحانی مطرح خواهد شد مورد بحث قرار گرفت و تفاهمات خوبی وجود داشت.
وزیر امور خارجه عراق گفت: روابط راهبردی دو كشور را به هم پیوند می دهد و این روابط بسیار عمیق و برخاسته از تاریخ مشترك، همسایگی و منافع مشترك هست.
الحكیم افزود: ما امید بسیاری به نتایج سفر دكتر روحانی و دیدارهایی كه با دكتر برهم صالح رئیس جمهوری و دكتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق انجام می دهند، داریم و امیدواریم این سفر هر چه موفقیت آمیزتر و ثمربخش تر باشد.
دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است به دعوت رسمی رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق، در راس یك هیات بلندپایه روز دوشنبه به این كشور سفر كند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر سه روزه به عراق همچنین با سفر به كربلای معلا و نجف اشرف ضمن زیارت عتبات عالیات، با تنی چند از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو خواهد كرد.
خاورم*2**380*

سرخط اخبار جهان