۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83237801
T T
۰ نفر

برف مسیر تمندان - سردریا خاش را بست

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83237801
برف مسیر تمندان - سردریا خاش را بست

زاهدان - ایرنا - مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش برف مسیر كوهستانی تمندان - سردریا انجرك در دامنه كوه تفتان خاش را بسته است.

عبدالرحمن شهنوازی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیر از ساعت 11 ظهر امروز براثر بارش برف سنگین بسته شده است.
وی ادامه داد: بیشترین مقدار برف اندازه گیری شده از ایستگاه های سیستان و بلوچستان تا ساعت 6:30 امروز مربوط به تمندان خاش در حومه كوه تفتان با هشت سانتی متر بوده است.
رئیس شبكه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینكه ایستگاه های ترشاب، كوشه و سنیپ خاش نیز بین چهار تا پنج سانتی متر برف اندازه گیری كرده اند، افزود: از ایستگاه های كلات سیاه، خیرآباد بالا و میرآباد در شهرستان زاهدان نیز بارش برف گزارش شده كه بیشترین میزان آن با سه سانتی متر مربوط به نواحی غرب زاهدان بوده است.
محمود دیانتی درباره میزان بارش های این سامانه گفت: تا صبح امروز بیشترین بارش ثبت شده از این سامانه در شهرستان زاهدان مربوط به ایستگاه بارانسنجی میرآباد به میزان 16.5 میلی متر بوده است.
وی تصریح كرد: به طور كلی تا كنون از 13 ایستگاه بارانسجی زاهدان گزارش باران داشته ایم كه میزان بارش ها در سه ایستگاه بین 15 تا كمتر از 17 میلی متر بوده است.
رئیس شبكه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ایستگاه سینوپتیك فرودگاهی زاهدان نیز تا كنون 3.4 میلی متر و مركز تحقیقات هواشناسی كاربردی در بلوار خلیج فارس زاهدان 8.3 میلی متر باران ثبت شده است.
وی با بیان اینكه تا اواسط وقت امروز شرایط برای ریزش رگبار باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف وجود دارد، افزود: با توجه به تضعیف سامانه بارشی میزان ریزش های امروز خفیف برآورد می شود.
7316**3213 **6081
۰ نفر