۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۴
کد خبر: 83235199
T T
۰ نفر
عوارض درمان در بیمارستان های دولتی از خصوصی كمتر است

تهران - ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشكی كشور گفت: باید نرخ تعرفه های پزشكی را به شكل درست و منطقی در كشور ایجاد كنیم و به این تكته توجه كنیم كه تعداد بیماران در بخش دولتی از خصوصی بیشتر است در حالی كه عوارض بیماران در بخش دولتی نسبت به خصوصی كمتر است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا محمد جهانگیری روز پنجشنبه در همایش تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، افزود: متاسفانه ما نتوانستیم بر مبانی اقتصادی كشور پایه ریزی درست داشته باشیم به گونه‌ای كه عدالت در این حوزه وجود ندارد، تغییر رفتار در جامعه پزشكی سنگ بنایی است كه سال‌های گذشته پایه ریزی كرده‌ایم.
وی ادامه داد: نباید ضریب kحرفه‌ای خدمات پزشكی را به k خدمات فنی وابسته كنیم، بنابراین باید جداسازی جزء حرفه‌ای از فنی تعرفه گذاری انجام شود، اما امروزه این امكان وجود ندارد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشكی كل كشور افزود: باید نسبت‌های تعرفه‌های پزشكی را به شكل درست و منطقی در كشور ایجاد كنیم؛ كتاب تعرفه گذاری خدمات پزشكی از سال 63-64 در كشور اجرا شده است به طوری ‌كه ما از كشور آمریكا در اجرای این كتاب جلوتر بودیم.
جهانگیری تاكید كرد: از سال 2016 میلادی كتاب تعرفه‌گذاری خدمات پزشكی را به شكل سیستماتیك بررسی كردیم. سازمان نظام پزشكی كشور از سال 2018 میلادی این بررسی را در دستور كار خود قرار داد، در این بررسی در همه رشته‌های پزشكی جزء حرفه‌ای را یكسان در نظر گرفتیم، جزء حرفه‌ای در بخش دولتی باید با بخش خصوصی یكسان باشد، اما امروزه تبعیض در این زمینه وجود دارد به گونه‌ای كه جزء حرفه‌ای در بخش دولتی بیشتر از خصوصی است.
وی تصریح كرد: تعداد بیماران در بخش دولتی نسبت به خصوصی بیشتر است در حالی كه عوارض بیماران در بخش دولتی نسبت به خصوصی كمتر است، k كتاب تعرفه گذاری خدمات پزشكی 40 درصد k فعلی است، اگر جزء حرفه‌ای را در عدد 2.3 ضرب كنیم k كتاب تعرفه گذاری خدمات پزشكی با k فعلی برابر می‌شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشكی كل كشور گفت: برخی افراد در وزارت بهداشت بیان كردند كه اگر كتاب تعرفه گذاری خدمات پزشكی در كشور اجرا شود، درآمد پزشكان كاهش پیدا می‌كند درحالی كه این گفته اشتباه است.
جهانگیری یادآوری كرد: ما در اقتصاد پزشكی یك جزء حرفه‌ای اعلام كردیم همچنین یك جزء فنی تعرفه بستری و جزء فنی تعرفه خدمات سرپایی را هم در نظر گرفته‌ایم، برای اجرای عدالت در كشور باید درآمد آن دسته از افراد كه حقوق كمتری داشته‌اند افزایش پیدا كند از سوی دیگر درآمد حقوق بگیران بالا هم باید كمتر شود.
اجتمام * 9022 * 3063

سرخط اخبار جامعه