۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۰
کد خبر: 83235161
T T
۰ نفر

12 پروژه ریلی در كشور در حال اجراست

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۰
کد خبر: 83235161
12 پروژه ریلی در كشور در حال اجراست

مشهد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: 12 پروژه ریلی در كشور در دست اجراست كه در اولویت كارهای وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحدهای مسكن مهر گلبهار در جمع خبرنگاران افزود:تعدادی از این پروژه ها ترانزینی هستند كه به افزایش قدرت لجستیكی ایران و سهم اقتصادی آن در ترانزیت كمك می كنند.
وی در باره پروژه برقی كردن قطار مشهد - تهران نیز اظهار داشت: قرارداد این پروژه منعقد شده اما تامین فایناس آن با مشكل مواجه شده است چرا كه طرف خارجی بعد از شرایط تحریم در همكاری با این پروژه ملاحظاتی ایجاد كرده است.
وی گفت: با این حال مذاكرات برای برقی كردن قطار مشهد - تهران در حال انجام است تا مشكلات برای تامین فایناس آن برطرف شود و ترتیبی اتخاذ خواهیم كرد كه این پروژه با ساز و كار متفاوت دنبال شود.
اسلامی در باره قطار مشهد - گرگان نیز گفت: در حال مذاكره و پیگیری برای تشكیل كنسرسیوم مربوط به قرارداد پروژه قطار مشهد- گرگان هستیم تا هر چه سریعتر مطالعات آن را آغاز كنیم.
وی افزود: مذاكرات برای انعقاد قرارداد با پیمانكار و تفاهمنامه های مربوط به این پروژه انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: پروژه قطار مشهد - گرگان از طریق فایناس خارجی تامین اعتبار خواهد شد كه با موافقت رهبر معظم انقلاب 15 درصد از تعهد ایران در تامین فایناس این پروژه از طریق صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

* تحویل تمام واحدهای مسكن مهر تا بهار سال 98
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار بود 154 هزار واحد مسكن مهر طی سال جاری در كشور به بهره برداری رسیده و تحویل مردم شود.
وی افزود: هم اكنون به طور هفتگی شاهد افتتاح واحدهای مسكن مهر در نقاط مختلف كشور هستیم كه تا اواسط بهار سال آینده تمام واحدهای مسكن مهر به مردم واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به واحدهای مشكل دار در طرح مسكن مهر اظهار داشت: این واحدها اغلب مربوط به تعاونیهاست كه اكنون خریداران طرحهای تعاونی مسكن مهر مشكلات حقوقی و قضایی با تعاونی ها دارند.
اسلامی گفت: بخشی از مسكن مهر كه در قالب قراردادهای سه جانبه ساخته شده است، تعیین تكلیف شده و همه واحدهای مسكن مهر كه در قالب طرح قرارداد سه جانبه ساخته شده اند تا پایان سال 98 تحویل مردم داده خواهد شد.
وی افزود: تعدادی از واحدهای مسكن مهر در كشور فاقد متقاضی بوده اند كه برای تعیین تكلیف آنها از طریق هماهنگی با استانداران و سازمانهای حمایتی مانند كمیته امداد و بهزیستی در حال مذاكره هستیم كه این واحدها تحت حمایت سازمانهای حمایتی قرار گیرند تا در پایان دولت دوازدهم مسئله ای به نام مسكن مهر در كشور وجود نداشته باشد.

* تمهیدات اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای سفرهای نوروزی گفت: وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر هماهنگی های لازم را برقرار نموده است تا ناوگانهای حمل و نقل برای خدمات رسانی آماده شوند و برنامه ریزی های لازم در بخش های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی انجام گیرد.
اسلامی افزود: همچنین در خصوص تسهیل سفرهای دریایی و گردشگری مسافران نوروزی تهمیدات لازم در حوزه حمل و نقل اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: 12 هزار راهدار با 9 هزار ماشین آلات و امكانات جاده ای در ایام نوروز در خدمت مردم هستند.
وی گفت: در كمیسیون ایمنی راهها نیز اقدام هماهنگ و مشترك با پلیس راهور و پلیس راه انجام شده كه راه اندازی سامانه هوشمند برای كنترل سرعت و كنترل تخلفات در جاده ها از آن جمله است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در نقاطی كه دارای آسیب پذیری بیشتر از نظر حوادث جاده ای هستند نیز علاوه بر استقرار نیروی انتظامی، علائم هشدار دهنده ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در ارتباط با حذف نقاط حادثه خیز از ابتدای امسال تاكنون احداث 800 متر باند دوم در جاده های كشور آغاز شده كه تاكنون حدود 220 كیلومتر به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: در اكثر استانهای كشور ساخت باند دوم در جاده ها در حال اجراست و خط كشی های لازم در تمام باندهای دوم جاده ها نیز در دست انجام است.
3027/7489 / 6053
۰ نفر