۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83234835
T T
۰ نفر
داوطلبان هلال احمر 717 طرح كمك به محرومان اجرا كردند

تهران- ایرنا- سرپرست اداره امور داوطلبی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای 717 پروژه داوطلبانه در 9 ماه سال 1397 در راستای كمك به محرومان جامعه در سراسر كشور خبر داد.

رویا رمضانی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: این پروژه های داوطلبی در استان ‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مركزی، هرمزگان، همدان، یزد و جزیزه كیش انجام شده است.
وی ادامه داد: این پروژه ها با مشاركت چهار هزار و 769 نفر داوطلب فعال این سازمان در سراسر كشور و در قالب كمك های حمایتی و معیشتی و به منظور رفع مشكلات اقشار محروم به ویژه بیماران نیازمند صورت گرفت.
سرپرست اداره امور داوطلبی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه كرد: این كمك ها شامل اهدای هزینه دارو و درمان، اهدای كمك جهیزیه، ویزیت رایگان توسط پزشكان داوطلب، اهدای هزینه تحصیل مددجویان، برپایی ایستگاه سلامت، توانمندسازی زنان بی سرپرست و بدسرپرست، اهدای سبدهای غذایی بین نیازمندان و پروژه های كارآفرینی و سایر پروژه های حمایتی است.
رمضانی نژاد با اشاره به تعداد بهره وران این پروژه های داوطلبی در سراسر كشور گفت: در 9 ماه ( فروردین تا آذر امسال)، 112 هزار و 408 نفر از افراد محروم و كمتر برخوردار از اجرای این پروژه های داوطلبانه بهره مند شدند كه میزان مشاركت داوطلبان در اجرای این پروژه ها 37 میلیارد و 985 میلیون و 67 هزار و 644 ریال و میزان مشاركت جمعیت هلال احمر در اجرای آنها 316 میلیون و 441 هزار ریال بوده است.
وی در ادامه به آمار فعالیت های داوطلبانه اجرا شده از سوی این سازمان در 9 ماه سال 1397 اشاره كرد و افزود: در این مدت 608 فعالیت داوطلبانه از سوی پنج هزار و 412 عضو فعال این سازمان در 31 استان كشور به علاوه جزیره كیش انجام شد كه 109 هزار و 411 نفر از بهره وران این فعالیت ها بوده اند.
سرپرست اداره امور داوطلبی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این فعالیت های داوطلبانه در سراسر كشور میزان مشاركت داوطلبان در اجرای این فعالیت ها 105 میلیارد و 117 میلیون و 824 هزار و 40 ریال و میزان مشاركت جمعیت هلال احمر در اجرای آنها 131 میلیون و 446 هزار ریال بوده است.
تشكیلات اولیه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال 1327بر مبنای یكی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یعنی اصل خدمات داوطلبانه شكل گرفته است.
این داوطلبان در چهار گروه مهارت، مشاركت، هدایت و حمایت به عضویت افتخاری این سازمان در می آیند. در گروه مشاركت، داوطلبان در فعالیت های اجرایی جمعیت مشاركت می كنند.
داوطلبان گروه هدایت، خدمات فكری و مشاوره ای و داوطلبان گروه حمایت، خدمات مادی و مالی به سازمان ارائه می كنند و داوطلبان گروه مهارت نیز اعضایی هستند كه خدمات فنی و تخصصی خود را داوطلبانه درجهت اهداف جمعیت به كار می گیرند.
اجتمام *7029
۰ نفر