۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83233615
T T
۰ نفر
ایران از طلایه داران حقوق بشر در خاورمیانه است

تهران - ایرنا - معاون كمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، ایران را یكی از طلایه داران و پیشروان حقوق بشر در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: باعث افتخار است كه می بینیم زنان ایرانی با فعالیت در عرصه های مختلف نقش پیشرو و رهبر را ایفا می كنند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «كیت گیلمور» امروز- چهارشنبه- در دیدار فریده اولادقباد رییس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این فراكسیون با بیان این كه مسائل حقوق بشری نباید سیاسی شود، افزود: حقوق بین الملل حافظ تنوع فرهنگی است و از آزادی دین و مذهب به طور كامل حمایت می كند.
وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار داشت: باعث افتخار است كه می بینیم در ایران زنان با فعالیت در عرصه های مختلف نقش پیشرو و رهبر را ایفا می كنند.
معاون كمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان كرد: درك ما نسبت به وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران تعمیق یافته است. ایران یكی از طلایه داران و پیشروان حقوق بشر در منطقه خاورمیانه است.
گیلمور همچنین در این دیدار بر محكومیت اسلام هراسی، تبعیض مبتنی بر نژادپرستی و اقدامات یك جانبه گرایانه تأكید كرد.

**رویكرد ایران نگاهی ویژه به زنان و حفظ كرامت انسانی آنهاست
رییس فراكسیون زنان مجلس نیز در این دیدار ضمن تأكید بر اهمیت موضوعات حقوق بشری در جهان گفت: رویكرد جمهوری اسلامی ایران نگاهی ویژه به زنان و حفظ كرامت انسانی آنها است.
اولادقباد به تبلیغات مغرضانه رسانه های بیگانه در مورد وضعیت زنان و اقلیت های دینی در ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی حضور موثر داشته اند و مجلس شورای اسلامی قوانین بسیاری را در خصوص حمایت از حقوق زنان به تصویب رسانده است.
وی بر لزوم توجه به تفاوت های فرهنگی در جوامع مختلف تأكید كرد.
رییس فراكسیون زنان مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود به بحران یمن و میانمار اشاره و تصریح كرد: زنان و كودكان قربانیان جنگ افروزی در یمن و میانمار هستند.
اولادقباد خاطرنشان كرد: ناقضان حقوق بشر در دنیا باید به جامعه جهانی پاسخگو باشند.


**تحریم ها آسیب های جدی برای زنان و كودكان به دنبال دارد
معصومه آقاپور علیشاهی نایب رییس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به حضور موثر زنان در عرصه های مختلف گفت: جایگاه زنان ایرانی در دنیا سیاه نمایی شده است.
وی با یادآوری نقض توافق نامه بین المللی برجام توسط آمریكا افزود: تحریم آسیب های جدی برای زنان و كودكان به دنبال دارد.
پروانه مافی عضو فراكسیون زنان مجلس نیز در این دیدار به وجود قوانین مترقیانه در حوزه زنان و كودكان در ایران اشاره و خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوعات حقوق بشر به شدت مظلوم واقع شده است.
سیده حمیده زرآبادی رییس كمیته صنایع فراكسیون زنان مجلس نیز در این دیدار با یادآوری وجود قوانین حمایتی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در ایران ابراز امیدواری كرد: واقعیات جمهوری اسلامی ایران به درستی به جهانیان منتقل شود.
سیده فاطمه حسینی رییس كمیته كارآفرینی فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رویكرد جمهوری اسلامی ایران در مشاركت زنان درعرصه های مختلف گفت: ارتقای مشاركت سیاسی زنان بستری برای ارتقاء مشاركت اقتصادی و اجتماعی آنهاست.
وی با تاكید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجام بر مقابله با یك جانبه گرایی آمریكا تأكید كرد.
سیام*3061*1336
۰ نفر