۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۶
کد خبر: 83233071
T T
۰ نفر

4 استارتاپ فرهنگی رونمایی شدند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۶
کد خبر: 83233071
4 استارتاپ فرهنگی رونمایی شدند

تهران-ایرنا- چهار استارتاپ (كسب و كار نوپا) خلاق و محتوایی فرهنگی شامگاه سه شنبه در محل باغ كتاب تهران رونمایی و معرفی شدند.

به گزارش ایرنا در این آیین با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارتاپ های محتوایی فرهنگی خانه «نوآوری» شامل «نقاشیم»، «دوزلی بوك»، «جت ویدئو» و «اینفوگرامر» توسط بنیانگذاران آنها معرفی و رونمایی شدند.
استارتاپ نقاشیم، امسال با هدف تبدیل به نخستین پلتفرم آنلاین جامع تبدیل نقاشی به كالاها و ملزومات حوزه كودك توسط جمعی از دانش آموختگان و فعالان حوزه تجارت الكترونیك فعالیت خود را آغاز كرد.
دوزلی بوك نیز پلتفرمی است برای ساخت كتاب داستان اختصاصی كودك.
جت ویدئو سرویس آنلاین ساخت ویدئو معرفی شده كه می توان با آپلودكردن عكس و متن دلخواه در كوتاه ترین زمان ویدئویی حرفه ای ساخت.
اینفوگرامر زمینه ای برای انجام پروژه های محتوای دیداری معرفی شد؛ مانند اینفوگرافیك(داده نما)، موشن گرافیك، استاپ موشن، گزارش نویسی، پرزنتیشن، پوستر، بروشور، كاتالوگ، طراحی رابط كاربری و حتی زیربخش های مرتبط با پروژه های مختلف از جمله گویندگی، نویسندگی و تولید محتوای متنی.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این آیین اظهارداشت: در كشورهای توسعه یافته در حوزه فناوری، صنایع فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و كاش در كشور ما نیز چنین نگاهی وجود داشت كه بحث صنایع و برنامه های فرهنگی در نگاهی هزینه كردی كه همواره سر بار كشور و دولت و بودجه تلقی می شود، به این سمت حركت كند كه این حوزه ها می تواند درآمدزا و اقتصادی باشد و برای كشور فرصت ایجاد كند.
محمدحسین سجادی نیری گفت: در یكی دو سال فعالیتم در ستاد فناوری های نرم و هویت ساز، شركت های صنایع فرهنگی و خلاق متقاضی كه قصد داشتند دانش بنیان شوند با جواب منفی مواجه می شدند، اینك فضایی ایجاد شده كه این شركت ها هویتی داشته باشند.
مدیر خانه نوآوری نیز در این آیین درباره فعالیت های این خانه، برگزاری دوره ها و كارگاه های آموزشی در راستای حمایت از استارتاپ ها، توضیحاتی را ارائه كرد.
مهدی صداقت با بیان اینكه در یك سال گذشته بیش از 120 كارگاه و دوره آموزشی در خانه نوآوری برگزار شده، افزود: 71كارآموز در خانه نوآوری آموزش دیدند و فعالیت كردند؛ ضمن ایجاد شرایط برای حمایت از استارتاپ ها و كارآفرینان، سرمایه گذارانی برای حمایت و ادامه فعالیت استارتاپ های جذب شده اند.
نشست تخصصی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج» نیز در قالب این برنامه برگزار و به سؤالات مرتبط با این موضوع پاسخ داده شد.
فرهنگسرای فناوری اطلاعات و خانه نوآوری در برگزاری این آیین در راستای حمایت از كارآفرینی همكاری داشتند.
خانه نوآوری فعالیت خود را در حوزه استارتاپ ها با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بیش از دو سال پیش شروع كرده است.
تهرام/7245/
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ