۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83232033
T T
۰ نفر

50 هكتار زمين خواري در گرگان شناسايي شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83232033
50 هكتار زمين خواري در گرگان شناسايي شد

گرگان - ايرنا - رييس كل دادگستري گلستان گفت كه 50 هكتار زمين مرغوب ملي در غرب شهر گرگان به ارزش دست كم 15 هزار ميليارد ريال شناسايي و به منابع طبيعي برگشت داده شد.

به گزارش ايرنا هادي هاشميان روز سه شنبه در نشستي خبري اظهار داشت: اين اقدام دادگستري در راستاي عمل به مصوبات شوراي حفظ حقوق بيت المال با تشكيل كميته ويژه متشكل از مسوولان منابع طبيعي، ثبت اسناد و املاك و همكاري دادسراي گرگان بوده است.
وي گفت: تاكنون از دل زمين هاي پس گرفته شده 20 فقره به وسعت يك هكتار سند صادره به نام اشخاص شناسايي شده است.
وي جانمايي نشدن و منطبق نبودن نقشه اراضي ملي بر روي نقشه هاي ثبت اسناد و املاك گلستان را از علل دست اندازي به منابع طبيعي استان به ويژه در شهرها برشمرد و گفت: افراد سود جو با استفاده از خلاء نبود نقشه جامع براي اراضي ملي و منابع طبيعي به ويژه در مناطق جنوبي شهر گرگان زمين هاي مرغوب را سند گرفته و از اين راه ميلياردها تومان به جيب مي زنند.
هاشميان با بيان اينكه در صورت تهيه نقشه جامع براي هميشه پرونده زمين خواري و دست اندازي به اراضي ملي و منابع طبيعي در گرگان و بعد از آن در كل گلستان بسته مي شود، افزود: اكنون تهيه نقشه جامع و شناسايي زمين هاي تصرف شده ملي در ديگر مناطق گرگان از جمله شهرك تالار، سيد مسعود و شهرك پارادايز در دست اقدام است.
وي اضافه كرد: با تعيين تكليف اين زمين ها احتمالا زمين خواري بيشتري در شهر گرگان شناسايي و كشف شود.
رييس دادگستري گلستان از شهروندان گرگان خواست كه مراقب خريد و فروش زمين ها در اين محدوده از شهر باشند زيرا سودجويان با اطلاع از اقدامات دادگستري به منظور سلب مسووليت و به جيب زدن پول كلان، درصدد فروش زمين ها هستند.
همچنين رضا آدينه معاون دادستان گرگان از شهروندان درخواست كرد قبل از اقدام به خريد ملك يا خانه در سطح شهر بويژه فرهنگ شهر تا سروش، ناهار خوران، پل سيد مسعود به سمت بالاي شهر، النگ دره، شهرك پاراديز و تالار و جاده زيارت حتما از منابع طبيعي استعلام بگيرند.
به گزارش ايرنا مناطق جنگلي و سياحتي جنوب شهر گرگان همچون ناهارخوران و النگ دره با داشتن طبيعت بكر و زيبا طرفداران زيادي براي خريد زمين و ساخت و ساز مسكن دارد.
6204/2729

سرخط اخبار استان‌ها