۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83231987
T T
۰ نفر
سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ایلام 2 برابر سایر بخش هاست

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری، 2 برابر سایر حوزه هاست كه باید توجه ویژه ای به آن شود.

به گزارش ایرنا، احمد كرمی روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام اظهار داشت: با توجه به بارندگی های اخیر در سطح استان، پیش بینی می شود گردشگران بیشتری نسبت به سال های گذشته ایلام را برای مقصد سفر نوروزی خود انتخاب كنند.
وی صنعت گردشگری را دوستدار محیط زیست دانست و افزود: ارائه خدمات و تكریم مهمانان از اولویت های مدیران دستگاه های اجرایی در ایام نوروز باشد زیرا توجه ویژه به نشاط اجتماعی در جامعه از مهمترین دستاوردهای اشتغال در حوزه گردشگری است.
معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اقداماتی كه در حوزه تامین امنیت شهروندان و مسافران در ایام نوروز باید انجام شود اشاره كرد و گفت: پیش بینی های لازم برای تامین امنیت عمومی و كامل مردم در مسیرها و راه های مواصلاتی، درون شهرها، پارك ها، اماكن عمومی و مراكز فرهنگی، تفریحی، رفاهی و اقامتی صورت گیرد.
كرمی افزود: هوشیاری و تشدید اقدامات امنیتی و افزایش گشت های مراقبتی برای تامین امنیت اماكن مسكونی و محل های كسب و كار مردم در تمام نقاط استان از دیگر اقداماتی است كه در ایام تعطیلات نوروز باید صورت گیرد.
وی تاكید كرد: رصد منظم بازار كالا، نظارت جدی بر كیفیت و قیمت كالاها و نرخ خدمات از وظایف سازمان تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت استان است و بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت ها و خدمات ارائه شده توسط مراكز عرضه مواد غذایی، رستوران های شهری، روستایی و بین راهی اعم از نرخ و كیفیت خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت باید در دستور كار مسئولان قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار ایلام، خواستار اعمال نظارت های لازم بر مراكز بین راهی و مراكز اقامتی از طریق بازرسی های مستمر شد و افزود: مساجد و اماكن بین راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافران نوروزی باید مهیا شوند.
كرمی استقرار پایگاه های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی را از وظایف هلال احمر، علوم پزشكی و اورژانس دانست و ادامه داد: فعالسازی كامل مراكز اورژانس، بیمارستان ها، داروخانه ها و مراكز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به هموطنان به صورت شبانه روزی از اقداماتی است كه در این ایام انجام گیرد.
وی افزود: تمامی شركت های خودروساز و تعمیرگاه های وابسته به ارائه خدمات با هزینه مناسب به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته در جاده ها و مسیرها و داخل شهرها باید ملزم به ارائه خدمات شوند.
معاون استاندار ایلام از خدمات مناسب شبكه بانكی استان نسبت به فعالیت دستگاه های خوپرداز و استفاده از همه ظرفیت های موجود تاكید كرد.
مدیر كل میراث فرهنگی استان ایلام نیز در این نشست از راه اندازی و فعالیت 48 اقامتگاه بوم گردی در ایام نوروز 98 خبر داد.
عبدالمالك شنبه زاده افزود: این اقامتگاه ها با ظرفیت یك هزار و 500 نفر كف خواب آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
وی یادآور شد: 39 واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت یك هزار و 200 نفر كف خواب با اشتغالزایی پیش بینی شده 82 نفر در دست اقدام است.
به گفته شنبه زاده همكاری دستگاه های عضو، اسكان از طریق آموزش و پرورش، گشت های مشترك و مستندسازی توسط دستگاه های عضو از برنامه ها و اقدام شاخص خود و ارسال به دبیرخانه ستاد، همكاری در خصوص برگزاری تورهای گردشگری ویژه نوروز، همكاری بانك ها برای فعالیت دستگاه های خودپرداز و همكاری در خصوص فعالیت جایگاه های سوخت سی ان جی از دیگر اقدامات ستاد تسهیل سفر نوروزی هستند.
7180/6119

سرخط اخبار استان‌ها