۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83229514
T T
۰ نفر

1.5 تن چوب تاغ قاچاق در خراسان شمالي كشف شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83229514
1.5 تن چوب تاغ قاچاق در خراسان شمالي كشف شد

بجنورد- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: اخيرا يك و نيم تن چوب درخت جنگلي تاغ كه به صورت غيرمجاز حمل مي شد در شهرستان جاجرم كشف و عاملان آن دستگير شدند.

سرهنگ موسي الرضا حياتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: چوب تاغ و خودرو نيسان توقيف و تحويل مراجع قضايي شده است.
وي افزود: در اين زمينه فردي كه چوب ها از وي كشف شده مظنون به اتهام است و بررسي هاي بيشتر در اين باره ادامه دارد.
وي افزود: متخلفان، چوب هاي درخت جنگلي تاغ را شبانه قطع و چوب ها را براي توليد ذغال، به ساير استان ها حمل مي كنند.
وي با بيان اينكه درختان دست كاشت تاغ، تاثير بسيار زيادي در جلوگيري از بيابان زايي و توسعه مناطق كوير دارد تصريح كرد: اين درختان بويژه در مناطق كويري اهميت بسزايي دارد و قطع آن خسارت بسيار سنگين به منابع طبيعي و محيط زيست وارد مي كند.
فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي از مردم خواست تا تخلفات را به اين اداره كل گزارش كنند.
بر اساس اين گزارش، پيش از اين هم 1.5 تن چوب تاغ در استان كشف شده بود.
چوب هاي قاچاق تاغ از شهرستان هاي اسفراين و جاجرم به ساير استان ها حمل مي شد.
در اين استان اجازه ايجاد كوره هاي توليد ذغال داده نشده است و البته قطع هر گونه درخت جنگلي ممنوع است و با عاملان آن برخورد مي شود.
باغداران هم به هر علت كه قصد قطع درختان و تغيير كاربري باغ را دارند، بايد مجوزهاي لازم را از جهاد كشاورزي دريافت كنند و اداره منابع طبيعي و آبخيزداري هم با استعلام از جهاد كشاورزي، نسبت به صدور مجوز براي حمل اقدام مي كند.
افراد براي قطع درختان غيرمثمر در زمين هاي مستثنيات همچون چنار و يا صنوبر بايد مجوزهاي لازم را از منابع طبيعي و آبخيزداري دريافت كنند تا مجوزهاي لازم براي حمل چوب صادر شود.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها