۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 83228653
T T
۰ نفر
71 درصد واحدهاي توليدي استان تهران مشكل نقدينگي دارند

تهران-ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ٧١ درصد از واحدهاي توليدي استان تهران مشكل نقدينگي دارند، گفت: ظلم بزرگي است كه واحدهاي توليدي آماده كار باشند اما به دليل نبود نقدينگي كارفرمايان واحدهاي خود را تعطيل و كارگران را تعديل كنند.

20 درصد از واحدهاي صنعتي كشور در استان تهران قرار دارد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، رضا رحماني در چهل و نهمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كه در استانداري تهران برگزار شد، اظهار داشت: در صورتي كه واحدهاي توليدي با مشكل روبه رو شوند و نتوانند كالاهاي مورد نياز را توليد و به بازار عرضه كنند در بازار با كمبود كالا مواجه مي شويم و اين قابل اغماض نيست.
وي افزود: در حوزه ستاد تسهيل ما به استان ها تفويض كرديم كه هر تصميمي در استان گرفته شود به منزله مصوبه ستاد ملي است و بايد پيگيري شود.
رحماني با بيان اينكه در دوره تحريم و جنگ اقتصادي يكي از راههاي مقابله با تحريم، تسهيل كردن موانع موجود است اظهار كرد: بنده حاضرم در جلسه اي ديگر كه تمام آمار و ارقام و مشكلات احصا شده اند شركت كنم تا با يكديگر چاره انديشي كنيم.
رحماني با بيان اينكه مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي بايد بررسي و هر چه زودتر مرتفع شود اظهار داشت: در اين رابطه با وزير كشور مكاتبه شده تا با استفاده از ستاد تسهيل بتوانيم موانع و مشكلات را مرتفع كنيم.
وي با تاكيد براينكه اولويت دولت حفظ توليد موجود است، گفت: مقام معظم رهبري نيز فرموده اند حفظ توليد كارخانه ها جهاد است، اگر فعاليت واحدها را بتوانيم حفظ كنيم اشتغال و وضعيت بازار نيز حفظ مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه رفع مشكلات اساسي كشور نظير بيكاري دغدغه همه مردم است افزود: مسائلي همچون فقر، عدم توسعه يافتگي برخي مناطق و تورم با توجه جدي به تقويت توليد ملي رفع مي شود.
رحماني بيان اينكه استان تهران ظرفيت اقتصادي خوبي براي تقويت صادرات كشور دارد افزود: قدرت فنآوري و تجهيزات مرتبط با آن به منزله بالي براي شكوفايي صنايع اين استان است.
وي با بيان اينكه عمده مصوبات ستاد تسهيل در سطح ملي و استان تهران مربوط به بانك‌ها است تصريح كرد: يك و نيم ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي اشتغال تخصيص داده شده است، ما نبايد مانعي براي بخش خصوصي ايجاد كنيم.
رحماني ادامه داد: بايد به پروژه ها از بالا به پايين نگاه كرد به اين معني كه پروژه هايي كه به 60 تا 90 درصد رسيده اند را در اولويت قرار داده و به اتمام برسانيم.
وي تصريح كرد: در بخش فولاد بهترين ظرفيت را داشته و از برخي از كشورها جلوتر هستيم، بنابراين با توجه به اينكه برخي از اقلام اين صنعت وارداتي است بايد اين پروژه ها در اولويت بانك مركزي قرار گيرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: 17 درصد جمعيت كشور را تهران در خود جاي داده است و نيازمند توجه ويژه به مشكلات بخش توليد است.
وي همچنين با اشاره به اتمام آمايش سرزمين براي استان ها گفت: با توجه به ظرفيت هاي هر استاني بايد پتانسيل مناطق را نسبت به توليدات خاص بررسي كنيم، مثلا در استان هرمزگان هزار كيلومتر ساحل وجود دارد و بايد از صنايع دريايي و در استان تهران از توليد پوشاك حمايت كنيم.
تهرام/3036//1348

سرخط اخبار اقتصاد