۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83225358
T T
۰ نفر
دومين كنگره جندي شاپور دزفول به كار خود پايان داد

دزفول - ايرنا - دومين كنگره بين المللي جندي شاپور دزفول كه از روز گذشته آغاز شده بود، عصر چهارشنبه در آييني با حضور مسئولان به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا غلامرضا غفاري معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آئين اختتاميه دومين كنگره بين المللي جندي شاپور دزفول افزود: دانشگاه هويت يك جامعه است و جامعه بايد به اين نهاد افتخار كند.
وي با بيان اينكه عنوان قديمي ترين دانشگاه جهان به جندي شاپور جاي مباهات دارد، گفت: وقتي اين قدمت به جايي چون دانشگاه به عنوان كانون آزادگي، عقل و عظمت پيوند مي خورد اهميت آن دوچندان مي شود.
غفاري دانشگاه را نهادي تاريخ مند و داراي سنت فكري دانست و افزود: يك نهاد به دليل جايگاهي كه دارد جامعه را تعريف مي كند.
وي خواستگاه دانشگاه را شهر دانست و اظهار داشت: حيات و مناسبات بعدي يك شهر در گرو فعاليت و تلاش دانشگاه است لذا دانشگاه بايد در مناسبات سهم داشته باشد.
معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: دانشگاه اجتماعي، جامعه خود را مي شناسد و مي سازد و از آن جدا نيست؛ چنين دانشگاهي مي تواند با دانشگاه هاي ديگر ارتباط بگيرد و دانايي توليد كند.
اختتاميه دومين كنگره با امضاي تفاهم نامه بين دانشگاه جندي شاپور دزفول و دانشگاه ايالتي ايروان به پايان رسيد.
پروفسور رشدي راشد از فرانسه كه براي حضور در اين كنگره به دزفول سفر كرده بود به دليل شرايط جسمي امكان سخنراني نداشت و از ديروز در بيمارستان گنجويان دزفول تحت درمان قرار گرفت.
7278/3022

سرخط اخبار استان‌ها