۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83224715
T T
۰ نفر
تعرفه هاي پزشكي 98 تا پایان سال اعلام مي شود

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت گفت: در حال كار روي تعرفه هاي پزشكي هستیم و دبیر شوراي عالي بیمه را در این رابطه مامور كردیم. امیدواریم تا پیش از پایان سال بتوانیم جلسه شوراي عالي بیمه درباره تعرفه هاي پزشكي را برگزار و تعرفه را اعلام كنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سعید نمكي روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان كرد: در هفته آینده جلسه روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي برگزار و برنامه هاي سال آینده بررسي مي شود. همچنین اگر كاستي هایي در زمینه دارو و تجهیزات پزشكي وجود داشته باشد، در این جلسه بررسي و پیگیري مي شود.
وي افزود: امیدواریم بتوانیم مطالبات كارانه پرستاران را نیز با منابعي كه از سازمان تامین اجتماعي و برخي دستگاه ها طلب داریم، پرداخت كنیم. همچنین معوقات پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت را نیز قرار است تا ٢٥ اسفند پرداخت و شب عید بهتري را براي كارمندان وزارت بهداشت ایجاد كنیم.

*نظارت بر مراكز تهیه غذا در ایام نوروز
نمكي درباره نظارت بر مراكز تهیه و توزیع غذا در ایام نوروز اظهار داشت: تیم هاي بهداشت محیط براي سركشي به مراكز تهیه و ارائه غذا تجهیز شدند و همچنین آموزش ها و بروشورها نیز براي ایام نوروز آماده مي شود. از طرفي همكاري هایي به وسیله طرح مشتركي بین اورژانس، راهنمایي و رانندگي و دانشگاه هاي علوم پزشكي در راستاي كاهش حوادث ترافیكي در دست انجام است.

* سال آینده كسري بودجه نخواهیم داشت
وزیر بهداشت درباره بودجه نظام سلامت در سال ٩٨ گفت: در حال حاضر مجلس در حال بررسي بودجه است و با بودجه اي كه براي حوزه سلامت پیشنهاد كردیم و با حمایت مجلس، چیزي به عنوان كسري بودجه در سال آینده نخواهیم داشت.

* بدهي فعلي وزارت بهداشت
نمكي بیان كرد: بدهي كه در حال حاضر وجود دارد بیشتر به دلیل بستانكاري وزارت بهداشت است. رقم قابل توجهي از سازمان تامین اجتماعي طلب داریم و در بیمه سلامت پرداخت ها طي یكي دو ماه گذشته به روز شده است. وزیر رفاه تلاش مي كند تا قبل پایان سال حداقل ٥٠ درصد طلب ها از تامین اجتماعي را دریافت كنیم كه گشایش خوبي در كار بیمارستان ها خواهد بود.

*حادثه در یكي از بیمارستان هاي سمنان
وي درباره حادثه در یكي از بیمارستان هاي سمنان نیز بیان كرد: در این حادثه مانومتر دچار اشكال حین نقل و انتقال بیمار شد كه دستور دادم ٢ تیم فني و تخصصي مستقر شوند و موضوع را بررسي كنند. هنوز به نتیجه مشخصي درباره علت این حادثه نرسیدیم و تیم ها در حال بررسي موضوع هستند.
اجتمام *٩٤٨٢ * 3063

سرخط اخبار جامعه