۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83223464
T T
۰ نفر
عمده وقت دولت صرف بحث های معیشتی و اقتصادی می شود

اهواز - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینكه فشار كار زیادی روی آقای روحانی و اعضای دولت وجود دارد گفت:عمده وقت دولت صرف بحث های معیشتی و اقتصادی بر گرفته از تحریم ها است و به دلیل اهمیت موضوع، جلسات ستاد اقتصادی به مدیریت شخص رییس جمهوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حسینعلی امیری روز سه شنبه در دیدار آیت الله سیدعلی شفیعی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان مرتب داخل كشور را رصد می كنند و به دنبال فتنه اندازی هستند.
وی گفت: آنها فكر می كردند كه می توانند مردم را ناامید كنند و یك جنگ تمام عیار علیه ایران به راه انداختند و بر این باور بودند كه ایران جشن پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی را نخواهد دید اما این گونه نشد.
امیری با بیان اینكه آمریكایی ها از هر ابزاری استفاده می كنند كه شرایط را بر ایران تنگ تر كنند، افزود: تحریم های آنها به شكلی است كه به طور مستقیم با موسسات مالی، بانك ها و شركت ها تماس می گیرند كه با ایرانی ها كار نكنید.
وی ادامه داد: برای عبور از این شرایط باید همه با هم كمك كنند در غیر این صورت شرایط سخت تر می شود.

** مسئولان حس امید به زندگی را در بین مردم ایجاد كنند
عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار گفت:هر چند مشكلاتی در جامعه وجود دارد اما هنوز به مشكلات شعب ابی طالب نرسیدیم لذا انتظار داریم دولت اهتمام بیشتری بورزد و ناامیدی را از جامعه برچیند.
آیت ا... سید علی شفیعی افزود: معتقدم مساله ای كه هنوز درست و غلط آن مشخص نشده نباید در فضای مجازی مطرح شود زیرا باعث تنش در اذهان عمومی خواهد شد.
وی با بیان اینكه دولت باید كاری كند كه مردم به برخی مسایل بدگمان نشوند و آنها را در صحنه نگه دارد ادامه داد: اگر فضای مجازی به زندگی مردم رخنه كند و هر خبری بدون آنكه صحت داشته باشد در بین مردم دست به دست شود به طور قطع به مشكلات مردم افزوده می شود.
وی افزود: در مساله سیل اخیر خوزستان اظهار نظرهای مختلفی انجام شد كه ما نمی دانستیم كدام حرف را باور كنیم اما خوشبختانه خطر سیل و آب گرفتگی به وجود نیامد.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت در كنار مبانی سیاسی باید از یك كادر منبری استفاده كند و از این طریق به مردم امید ببخشد. زمانی در كشور مسایلی بدتر از وضع موجود داشتیم كه به خوبی برطرف شدند لذا مشكلات كنونی هم به پایان می رسد.
وی ادامه داد: عبور از مشكلات موضوعی است كه بارها در نظام جمهوری اسلامی ایران تجربه شده لذا انتظار داریم كه مسئولان حس امید به زندگی را در بین مردم ایجاد كنند.
ادامه این نشست بدون حضور خبرنگاران همراه بود.

** احترام به خانواده شهدا حداقل وظیفه مسئولان است
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اعضای دولت ارادت ویژه ای به خانواده های شهدا دارند و احترام به خانواده شهدا حداقل وظیفه مسئولان نظام است.
حسینعلی امیری روز سه شنبه در دیدار با خانواده شهیدان اكبر و علی حیدری در اهواز افزود: امروز اگر امنیت داریم و در مسیر تعالی گام بر می داریم حاصل فداكاری شهدا، جانبازان و مقاومت خانواده های شهدا است.
وی گفت: به فرموده امام خیمنی(ره) خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند لذا باید قدردان این خانواده ها باشیم.
پدر شهیدان اكبر و علی حیدری نیز در این دیدار گفت: من همیشه رحمت الهی را احساس می كنم و این سعادتی است كه نصیب خانواده ما شده است كه از این بابت افتخار می كنم. امیدوارم همیشه توفیق آن حاصل شود كه به وظایف خود عمل كنیم.
وی افزود: ما ملتی هستیم كه امروز در دنیا حرف اول را می زنیم و خوشبختی بالاتر از این نیست.
مادر این شهیدان نیز در این آیین به ذكر چند خاطره از فرزندانش پرداخت و گفت: 2 فرزندم را در راه اسلام فدا كردم و همچنان اگر خطری این نظام را تهدید كند خود و خانواده ام در مسیر حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران گام بر می داریم.
در این دیدار معاون پارلمانی رییس جمهوری با اهدای لوح از پدر و مادر شهیدان حیدری تقدیر كرد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری صبح روز سه شنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد این شهر شد.
دیدار با خانواده شهدا، دیدار با آیت ا... موسوی جزایری و آیت ا... شفیعی و بازدید از طرح های توسعه نیشكر و صنایع جانبی، و نیز شركت در آیین گرامیداشت روز وكیل مدافع و استقلال كانون وكلای دادگستری در اهواز، از جمله برنامه های سفر یك روز امیری به اهواز است.
9879/ 6037
۰ نفر