۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83222210
T T
۰ نفر

حضرت زهرا (س) دادخواه و يك فعال سياسي اجتماعي بود

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83222210
حضرت زهرا (س) دادخواه و يك فعال سياسي اجتماعي بود

ايلام - ايرنا - مديركل دفتر امور بانوان استانداري ايلام گفت: وجود مبارك حضرت زهرا (س) در يك ساختار بسيار بسته و متحجر فرهنگي به اقرار شواهد تاريخي و ديني يك وجود دادخواه و فعال سياسي اجتماعي بود.

به گزارش ايرنا، مريم شاديوند روز دوشنبه در آيين گراميداشت ميلاد باسعادت حضرت زهرا (س)، بزرگداشت مقام مادر و زن و جشن فرشتگان بهشتي اظهار داشت: با وجود گنج ارزشمندي چون حضرت زهرا (س) كه رحمتي از جانب خداوند است بايد شرايط زماني و مكاني ايشان را تصور كرد كه چگونه فرياد عدالت خواهي را سر داد.
وي افزود: آن حضرت زني كامل بود كه تمام نقش هاي خود را به حد اعلا ايفا كرد، به موقع فرياد عدالت خواهي و دفاع از حق و حقوق خود و همسرش را سر داد و از آنچه كه بايد بدان برسد، نگذشت.
شاديوند تاكيد كرد: ايشان مصداق يك بانوي توانمند در يك ساختار فرهنگي اجتماعي است كه تنها چند سال از قتل و زنده به گور كردن دختران فقط به جرم دختر بودن به بركت بعثت رسول اكرم (ص) در آن ساختار مي گذشت.
وي در خصوص چگونگي دانايي و مسئوليت پذيري حضرت زهرا(س) در يك بافت به شدت عقب مانده فرهنگي، گفت: در اجتماعي كه زن در آن به تازگي و به لطف اسلام حق حيات خود را باز يافته بود ايشان با حضوري قدرتمند در عرصه هاي مختلف تربيت فرزندان تاريخ ساز، همراهي همسري خاص و اعتراض به ناحقي جلوه گر شد.
مدير كل دفتر امور بانوان استانداري ايلام تصريح كرد: اين وجود مقدس براي ما هنوز بسيار ناشناخته و مظلوم است كه بايد در اين خصوص با ورود دستگاه هاي متولي نسل جوان با ايشان بيش از پيش آشنا شوند.
شاديوند با اشاره به وجود شكاف بين نسلي موجود بين پدرها و مادرها با فرزندانشان در راستاي تحكيم بنيان خانواده و تقويت روابط بين اوليا و فرزندان گفت: شتاب در تغييرات اجتماعي و سرعت بالاي منابع جامعه‌پذيري باعث شده كه اگر در گذشته منبع جامعه‌پذيري فرزند، خانواده بود اكنون بعد از يك دوره كوتاه جامعه پذيري فرزند در خانه سهم عمده منابع جامعه‌پذيري، خارج از خانواده تامين مي‌شود.
وي تاكيد كرد: نبايد انتظار داشت شكاف بين نسلي از بين رود چراكه يك فرآيند طبيعي است اما بايد تلاش كنيم اين مسئله به يك آسيب تبديل نشود و در اين راستا راهكارهايي براي كاهش تنش ارائه دهيم.
به گزارش ايرنا، آيين گراميداشت ميلاد باسعادت حضرت زهرا و روز مادر با حضور مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري الام و جمعي از مسئولان و مادران نمونه در سالن ارشاد اسلامي برگزار و از زنان شاغل نمونه دستگاه هاي اجرايي، بانوان فرهنگي، نويسندگان‌زن، زنان نمونه سرپرست خانوار، مادران فرزندان معلول موفق، زنان كار آفرين و اقشار مختلف زنان تجليل شد.
7180/6119

سرخط اخبار استان‌ها