۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83218459
T T
۰ نفر
حضرت زهرا (س) الگوي جامع و كامل براي زنان هميشه تاريخ است

بندرعباس- ايرنا- نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نسخه و الگوي جامع و كامل نه تنها براي مسلمانان بلكه براي زنان هميشه تاريخ است.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به هفتم اسفند ماه ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افزود: زنان ما بايد زندگاني حضرت زهراي مرضيه (س) را مطالعه و بررسي كنند و بدانند اين بانوي بزرگوار تنها الگوي ارزشمند براي يك زن است.
وي بيان داشت: زهراي مرضيه يك بانوي بي نظير در ميدان علم، عبادت، سياست، عفت، همسرداري و تربيت فرزند بوده است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اين كه نسبت به زن ظلم شده و از 2 ديدگاه غلط با آن برخورد شده است، اظهارداشت: زن در طول تاريخ تحت تاثير افكار ديگران قرار گرفته است و به تعبير غلط مرد را «رب زن» خداي زن دانسته كه اسلام اين قضيه را رد مي كند.
نعيم آبادي گفت: از طرفي ديگر نيز جهان اسلام در قضاوت نسبت به زن عينك غربي زده و زن تبديل به آلت تجارت و شهوت راني شده است كه يك ديد غلط است.
وي ياد آورشد: تنها راه نجات زنان الگو گرفتن از سيره و منش حضرت زهرا ( س) است، چرا كه زهرا اسوه است.
نماينده ولي فقيه در هرمزگان همچنين در بخش ديگري از خطبه هاي خود با اشاره به برخي گزارش هاي دريافتي از جزيره هاي خليج فارس از جمله قشم، هرمز و فارو تصريح كرد: با گردشگري مخالف نيستيم اما با فساد و كارهاي ضد ارزشي مخالفيم و نمي گذاريم اين جزيره هاي ميدان تاخت و تاز افرادي باشد كه نمي خواهند ارزش ها را بپذيرند.
نعيم آبادي گفت: از مسوولان و دست اندركاران (سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري) تقاضا كرديم كه نسبت به حاكم شدن ارزش هاي اسلامي در جزاير تلاش كنند كه كارهاي خوبي درحال انجام است اما مطلوب نيست و اميدواريم هرچه زودتر اين قضيه به سرانجام برسد.
امام جمعه بندرعباس در خطبه هاي نخست نيز نسبت به قرآن كريم گفت: قرآن از لحاظ لفظي به طور كامل محفوظ مانده اما از لحاظ معنايي تفسيرهاي غلطي شده و با بهره گيري غلط از اين كتاب آسماني، تمام مذهب هاي منحرف و باطل شكل گرفته است.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها