۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۵۳
کد خبر: 83218177
T T
۰ نفر
برنامه هدفمند براي مهارت آموزي در مدرسه و خانه وجود ندارد

اصفهان- ايرنا- استاد دانشگاه و روانشناس گفت: زمان و برنامه هدفمند براي مهارت آموزي دانش آموزان در مدرسه و خانه وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، احمد پدرام روز پنجشنبه در نشست توانمندسازي اعضاي سازمان هاي مردم نهاد جوانان تيران و كرون افزود: بيشترين وقت كودكان و نوجوانان براي آموزش مفاهيم علمي و ذهني در مدرسه و خانه سپري مي شود كه اين مفاهيم كاربردي نيست و براي زندگي اجتماعي نياز به فراگيري آموزش هاي مهارت هاي اجتماعي است.
وي اظهارداشت: برنامه ريزي براي آموزش مفاهيم زندگي و كاربردي به كودكان و نوجوانان نياز ضروري جامعه است زيرا براي زندگي اجتماعي به اين مهارت ها نيازمند هستند و بي توجهي به اين مفاهيم مانع از پيشرفت و انجام فعاليت در جامعه مي شود.
استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اين كه مدارس نبايد براي دانش آموزان استرس و اضطراب ايجاد كند، تصريح كرد: برخوردهاي بعضي از معلمان و دبيران در مدارس آرامش دانش آموزان را از بين مي برد و اين موضوع مانع رشد افراد مي شود.
وي ادامه داد: ايجاد محيط پر استرس براي دانش آموزان انگيزه آن ها را براي تحصيل و اميد به زندگي از بين مي برد و بايد برخوردها در بين اعضاي خانواده و بين مسئولان مدارس به گونه اي باشد كه آرامش براي كودكان و نوجوانان فراهم شود.
پدرام با بيان اينكه براي دعوت به نماز و آموزه هاي ديني نياز به رفتار پسنديده و اخلاق خوب است، خاطرنشان كرد: در دعوت به فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و ديني نيازمند دعوت با اخلاق نيكو است و نبايد بد اخلاقي در اين خصوص انجام شود.
وي مشاركت اجتماعي و انجام فعاليت هاي عمومي را در كيفيت بخشي به كارها مهم دانست و تصريح كرد : مشاركت در فعاليت هاي اجتماعي حس خوب و شادماني براي افراد ايجاد مي كند و براي پيشرفت نيازمند كمك به ديگران است.
اين روانشناس با بيان اينكه بسياري از مردم شادي را در ثروت و مسووليت و مقام جستجو مي كنند، ادامه داد: ثروت و مقام 10 درصد در ايجاد شادي موثر هستند و روابط سالم، كمك به ديگران، روحيه برونگرايي، رفتار صحيح بيشترين اثر را در شادي مردم دارند.
وي با بيان اينكه روحيه خدمت به مردم و كمك به ديگران به دليل ثروت اندوزي كاهش يافت، يادآور شد : براي تقويت اين روحيه در جامعه بايد كار بشود و سازمان هاي مردم نهاد زمينه فعاليت هاي اجتماعي و خدمت به مردم بيش از بيش فراهم كنند.
وي با اشاره به فعاليت هاي اجتماعي موثر در جامعه گفت: تقويت بنيان خانواده، آموزش مهارت هاي زندگي و همسرداري و فرزند پروري از نيازهاي امروز جامعه است و بايد در تشكل هاي مدني، مدارس و ساير بخش ها بر اين حوزه ها تاكيد و تمركز شود.
نشست توانمندسازي سازمان هاي مردم نهاد در محل سالن اجتماعات هيات فوتبال تيران و كرون توسط كانون نسل جوان فردا و مشاركت اداره ورزش و جوانان اين شهرستان انجام شد.
اين شهرستان بيش از 70 هزار نفري استان اصفهان داراي 10 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان است.
7131/6026/

سرخط اخبار استان‌ها