۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83216903
T T
۰ نفر
براي مديريت پسماند از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد استفاده شود

تهران – ايرنا – معاون امور عمراني فرمانداري شهرستان ورامين با بيان اينكه محيط زيست امانتي است كه نبايد با زباله و پسماند آلوده شود افزود: مي توان از ظرفيت شركت هاي تخصصي و سازمان هاي مردم نهاد استفاده كرد تا بتوان از طلاي كثيف ، كسب در آمد كرد.

به گزارش ايرنا، رضا كارخانه روز چهارشنبه در جلسه كارگروه مديريت پسماند ورامين كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد اظهار داشت:محيط زيست نعمتي الهي است كه امروز به صورت امانت در دست مردم قرار دارد و نبايد با زباله و پسماند و عدم مديريت پسماندهاي خانگي، صنعتي و پزشكي آلوده شود.
وي اظهار داشت: اگر جمع‌ آوري پسماند هاي شهري، صنعتي و پزشكي تفكيك آن ها از مبداء به درستي مديريت نشود، به يك معضل زيست‌ محيطي تبديل مي شود كه براي جبران آن وقت و هزينه بسياري صرف خواهد شد.
وي تصريح كرد: توجه به مديريت صحيح پسماند و استفاده از روش هاي علمي و نوين در زمينه مديريت پسماند يكي از امور زيربنايي در توسعه شهرستان است كه اين مهم با تشكيل سازمان مديريت پسماند شهرستان هاي جنوب شرق استان تهران محقق مي شود.
كارخانه تصريح كرد: دفع بهداشتي و اصولي پسماند ، چالشي مهم پيش روي شهرداران قرار دارد و تشكيل شركت مديريت پسماند بخش مهمي از اين دغدغه را در مديريت شهري برطرف مي كند و مي تواند به محلي براي كسب درآمد پايدار براي شهرها تبديل شود.
وي گفت: با شروع به كار اين شركت ، و حركت اصولي و علمي به سمت مديريت پسماند ، مي توان از ظرفيت شركت هاي تخصصي و سازمان هاي مردم نهاد نيز استفاده كرد تا بتوان از اين طلاي كثيف ، كسب در آمد كرد.
معاون فرماندار ورامين افزود:يكي از مشكلات زيست محيطي شهرستان ورامين، مشكل دفع پسماند شهرك هاي صنعتي است كه تلاش مي شود تا با همكاري مستقيم شركت شهرك هاي صنعتي و محيط زيست و تأمين زير ساخت هاي لازم، علاوه بر تصفيه فاضلاب، پسماندهاي خشك بر جاي مانده در اين مناطق به صورت اصولي دفع شود.
وي گفت: فعاليت كوره هاي ذغال و پسماندهاي چوب غير مجاز مشكل ديگري است كه علاوه بر نابودي منابع چوبي، باعث آلودگي هوا مي شود، محيط زيست موظف است تا ضمن شناسايي فعاليت اين واحدها ، نسبت به برخورد قانوني با آن ها اقدام كند.
كارخانه، تخليه نخاله هاي ساختماني در حاشيه راه ها را ديگر مشكل ورامين اعلام كرد و افزود: تخليه نخاله در حاشيه راه ها به ويژه راه هاي روستايي علاوه بر اين كه چشم انداز بصري نامناسبي را ايجاد مي كند، باعث بروز مشكلات ترافيكي شده و خاك نيز آلوده مي شود لذا لازم است تا ضمن جلوگيري از تخليه نخاله ساختماني و عمراني ، نسبت به جمع آوري آن اقدام شود.
ورامين با 300 هزار نفر جمعيت در 35 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139

سرخط اخبار جامعه