۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۲۶
کد خبر: 83214514
T T
۰ نفر
رحماني فضلي بر ارائه گزارش از دستاوردهاي كلان كشور تاكيد كرد

تهران- ايرنا- وزير كشور در پانزدهمين جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي بر اولويت پيشگيري، ضرورت پاسخگويي فوري، ارائه گزارش هاي ايجابي از دستاوردهاي كلان كشور و اطلاع رساني در مسير افزايش اطمينان و اميد مردم تاكيد كرد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا از وزارت كشور، عبدالرضا رحماني فضلي در اين جلسه با يادآوري عظمت حضور مردم در 22 بهمن و قدرداني از اقشار مختلف ملت براي اين حضور زمان شناسانه و مؤثر آنها گفت: با وجود تمام فشارهاي خارجي و تبليغات و بسيج رسانه هاي نظام سلطه عليه جمهوري اسلامي و درحالي كه دشمنان كشور خيال خام درك نكردن چهل سالگي انقلاب را در سر مي پروراندند و انواع توطئه ها را دنبال مي كردند، شاهد حضور حماسه آفرين و باشكوه مردم و افزايش 10 تا 20 درصدي جمعيت حاضر در راهپيمايي امسال بوديم كه در اين مسير هدايت ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و موقع شناسي مردم بسيار موثر بود.
وزير كشور و رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي در پانزدهمين جلسه ستاد، پس از استماع گزارش هاي دستگاه ها و نقطه نظرات اعضا درخصوص اخبار اقتصادي كشور، بر ادامه اقدامات دستگاه ها براي پيشگيري از بروز فضاسازي هاي عمومي غير سازنده در مورد تامين اقلام ضروري مورد نياز مردم تاكيد كرد.
رحماني فضلي با اشاره به نقطه نظرات مطرح شده از سوي نمايندگان نانوايان در آغاز جلسه ستاد و همچنين گزارش هاي ارائه شده از سوي دستگاه هاي ذيربط درخصوص ارتقاي كمي و كيفي توليد نان در كشور گفت: مسائل و مشكلات نانوايان بايد به سرعت حل و فصل شود و ما به هيچ وجه نمي پذيريم كه خللي دراين كار ايجاد شود و احيانا به دليل برخي ضعف هاي مقطعي در عرصه هايي مثل حمل و نقل و توزيع آرد و يا عدم رفع برخي تبعيض ها درخصوص نانوايان، فضاي عمومي غير سازنده در روند توليد نان شكل بگيرد.
وزير كشور در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت نگاه پيشگيرانه در عرصه اطلاع رساني و تبليغات در مورد عرصه هاي اقتصادي كشور تاكيد و اظهار كرد: ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي كشور از ابتداي شروع به كار، سياست پيشگيرانه را در پيش گرفت و خوشبختانه در عرصه هاي متعددي، اهداف پيشگيرانه محقق شده است؛ اما اين ستاد سياست گذار و هماهنگ كننده در حوزه اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي است و اين دستگاه هاي عضو ستاد و ساير نهادهاي اقتصادي كشور هستند كه بايستي رويكردها و سياست هاي مصوب ستاد را در مجموعه خود دنبال كنند و ضمن رصد دقيق شرايط عمومي جامعه و اخبار منتشره در رسانه ها، پاسخگويي سريع و به موقع براي رفع شبهات و جلوگيري از گسترش شايعات را در جامعه دنبال كنند.
رحماني فضلي اضافه كرد: طراحي هاي پيشگيرانه به موازات رصد مستمر مسائل مرتبط از سوي دستگاه ها و پيگيري فوري موضوعات مطرح در فضاي عمومي و تعيين تكليف صحت و سقم و علل آن و اطلاع رساني پاسخگويانه، مي تواند از تبديل شد موارد جزئي به معضلهاي مخرب جلوگيري كند.
وزير كشور با يادآوري اجتناب ناپذيري تحقق رسالت رسانه ها در انعكاس واقعيت هاي كشور البته با رويكرد مسؤولانه و زمان شناسانه، خاطر نشان كرد: تاكيد بر رويكردهاي پيشگيرانه از اين منظر است، چرا كه پس از بروز مشكل نمي توان انتظار داشت رسانه ها آن را منعكس نكنند و در چنين صورتي حتي اگر رسانه ها هم به موضوع نپردازند، مردم در سطح جامعه حضور دارند و مشكل را به چشم خواهند ديد.
رئيس شوراي امنيت كشور در ادامه به تحركات رواني و فضاسازي هايي كه به دنبال ايجاد ياس و نااميدي مردم است، اشاره كرد و گفت: نبايد به گونه اي عمل شود كه روند افزايش اميدواري مردم دچار اشكال شود و در اين زمينه بايد دستگاه هاي مسؤول با آموزش و آگاه سازي عناصر و بعلاوه منابع رسانه اي از بروز خطاهاي سهوي كه مورد سوءاستفاده دشمنان كشور قرار مي گيرد، جلوگيري و با خطاهاي عامدانه كه عليرغم تذكرات تكرار مي شود برخورد قانوني كنند.
وزير كشور با تبيين اهميت رسانه اي به ثمر نشستن پروژه هاي بزرگ و اساسي كشور و لزوم اطلاع رساني واقعي، مؤثر و همه جانبه درخصوص ابعاد و نتايج اين موفقيت ها افزود: رويدادهايي مانند افتتاح فاز سوم پالايشگاه خليج فارس كه در روزهاي اخير با حضور رياست محترم جمهوري محقق شد كه نه تنها كشور را در تامين بنزين به خودكفايي رسانده، بلكه افزايش قابل توجهي در صادرات كشور خواهد داشت، نياز به اطلاع رساني و آگاه سازي بيشتر در افكار عمومي دارد.
او ادامه داد: چنين پروژه هاي عظيمي كه با وجود تمام مشكلات و فشارهاي خارجي با اتكا به همت و توان داخلي در كشور به نتيجه مي رسد، گامي بسيار مهم است و عظمت چنين پروژه هايي قابل تجليل است. اين پروژه ها كشور را در مسير حركت رو به جلو قرار مي دهد و مردم با آگاهي از ابعاد مختلف آن اميد هرچه بيشتري به افق هاي پيش رو خواهند داشت.
رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي كشور در همين زمينه به بيانيه رهبري و تاكيد آن بر افزايش انگيزه و اميد جامعه خصوصاً در جوانان اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه علاوه بر ترسيم نقشه راهي دقيق و جامع، تمركز به بيرون را رد و اتكاء به داخل و جوانان را از جمله از منظر تقويت روحيه و انگيزه جوانان مورد تصريح قرار داده اند.
شبد**1953**9122
۰ نفر