۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83213573
T T
۰ نفر
وزیر خارجه پاكستان:به تمامیت ارضی ایران احترام می گذاریم

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاكستان بار دیگر حمله تروریستی زاهدان را محكوم و تاكید كرد كه اسلام آباد به حق حاكمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.

به گزارش ایرنا، «شاه محمود قریشی» روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترك با عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی در اسلام آباد و در پاسخ به پرسش یك خبرنگار درخصوص مواضع ایران پس از حمله تروریستی اخیر در جاده خاش-زاهدان، گفت: ما به شدت نسبت به این حادثه ناراحت هستیم و آن را قویا محكوم می كنیم.
وی با اشاره به گفت وگوی تلفنی روز گذشته خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افزود: من به همتای ایرانی خودم اطمینان دادم كه پاكستان همواره چنین اقدامات را رد و آن را محكوم می كند.
قریشی تاكید كرد، جمهوری اسلامی ایران همسایه پاكستان است و ما هرگز هیچ مشكلی برای همسایه خود ایجاد نمی كنیم.
وی افزود، پاكستان به حق حاكمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و ما اطمینان داریم كه ایران نیز ھمین سیاست را در قبال ما دارد.
وزیر خارجه پاكستان خاطر نشان ساخت، اگر مسائلی وجود داشته باشد ما می توانیم با بحث و ھمكاری به آن بپردازیم، اگر شواهدی (درخصوص حمله زاهدان) نیز باشد ما آماده ایم تا در صورت مطرح شدن آن همكاری مفید انجام دهیم.
وی افزود، ایران و پاكستان با چنین مسائلی در گذشته نیز روبرو بوده و با كمك و همكاری دوجانبه این مسائل را حل كرده و ما در آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد.
«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاكستان روز گذشته در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف از اعزام یك هیئت تخصصی برای گفت و گو با مقامات كشورمان درباره حادثه تروریستی اخیر خبر داد.
به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی 24 بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان كه منجر به شهادت 27 نفر از مرزبانان سپاه پاسداران و زحمی شدن 12 نفر شد، خانم رفعت مسعود سفیر پاكستان توسط دستیار وزیر و مدیركل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
آساق*274**1663**