۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83213289
T T
۰ نفر
دو‌ كنسرت با یك بلیت

تهران- ایرنا- در پنجمین شب جشنواره سی و‌چهارم موسیقی فجر، اركستر مجلسی ایران با شور و اشتیاق فراوان رهبر خود منوچهر صهبایی به روی صحنه رفت و این اشتیاق به حدی بود كه تعداد قطعات افتخاری این كنسرت، چیزی كم از یك كنسرت كوچك دیگر نداشت.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، اركستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی اجرای خود در جشنواره سی و‌چهارم موسیقی فجر را 28 بهمن ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت به روی صحنه برد و قطعات زیر را برای مخاطبین خود كه اكثرا از دوستداران موسیقی كلاسیك جهان بودند اجرا كرد.
-دو موومان از سوئیت «بیژن و منیژه» اثر حسین دهلوی
-كنسرتو «آرانخوئز» اثر «خواكین رودریگو» در سه موومان
سولیست گیتار قطعه مشهور كنسرتو «آرانخوئز»، پدرام فلسفی بود و این اثر با تنظیم مهران روحانی برای اركستر مجلسی ایران به روی صحنه رفت.
در قسمت دوم این كنسرت هم قطعات زیر اجرا شد.
- سمفونی «روستایی در سل ماژور» اثر «آنتونیو ویوالدی» در سه موومان
- آوازها و رقصهای آنتیك «آنتونیو رسپیگی» در چهار موومان

** اشتیاق و اجرا
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، در پایان این اجرا و به واسطه تشویق ممتد حاضران و اشتیاق وافر اركستر مجلسی به رهبری منوچهر صهبایی، برخلاف معمول اكثر كنسرتهای كلاسیك، این اركستر بجای یك قطعه افتخاری یا بیز، چند قطعه از آثار موسیقی كلاسیك، از آهنگسازانی نظیر «شوستاكوویچ» و «اشتراوس» را اجرا كرد.
این قطعات عبارت بودند از: «والس»، «پیتزیكاتو پولكا» و «مارش رادسكی». صهبایی درباره اجرای چند قطعه بعنوان بیز، گفت: همیشه و حتی زمانی كه در سالن‌های بزرگ دنیا كنسرت داشتم، اشتیاق و آرزوی اجرا در این تالار با من بوده است. در این لحظات دوست داشتنی مایلم بیشتر با شما باشم به همین دلیل چند قطعه دیگر را برای شما اجرا كردیم.
مایستر اركستر مجلسی ایران در این كنسرت دانیال جورابچی بود. این هنرمند در كنار محمدهادی اسماعیلی نوازنده كنترباس از جمله هنرمندانی هستند كه در سی و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر، با چند گروه حاضر در جشنواره همكاری داشته اند.
فراهنگ**9494**3009
۰ نفر