۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83211679
T T
۰ نفر

شهردار كلانشهر اراك انتخاب شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83211679
شهردار كلانشهر اراك انتخاب شد

اراك - ایرنا - «مهدی فاتحی» با كسب هفت رای اعضای شورای اسلامی اراك به عنوان شهردار این كلانشهر برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، عصر امروز جلسه بررسی انتخاب شهردار از میان 2 گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر برگزار شد كه «مهدی فاتحی» گزینه فراكسیون امید این شورا با كسب هفت رای از 11 رای ماخوذه به عنوان شهردار منتخب اراك انتخاب شد.
«محمد جعفر پور» نیز به عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراك بود كه در انتخابات این شورا سه رای به دست آورد و یك رای از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراك در این آیین گفت: شهردار جدید این شهر باید شورای پنجم را در چارچوب رسمی و قانونی آن بپذیرد و به نقش نظارتی آن اعتقاد داشته باشد.
«كاوه فلك افلاكی» بیان كرد: طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنكه قانون منع كرده باشد وهرگونه استفاده از اطلاعات عمومی تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.
وی اظهار داشت: شهردار جدید باید مدیر شفافی باشد و باید این آمادگی را داشته باشد تمامی اطلاعات مربوط به قرارداد ها، تهاترها و در واقع تمام تمام موارد مربوط به شهروندان را اطلاع رسانی كند و سامانه ای جدا برای افشای اطلاعات غیر محرمانه از فردای انتصابشان راه اندازی و به صورت روزانه آپدیت باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراك اظهار داشت: همچنین، عملكرد و سیاستگذاری شهردار باید بتواند اعتماد عمومی مردم را نسبت به مجموعه مدیریت شهری افزایش دهد.
فلك افلاكی ادامه داد: فردی كه امروز توسط اعضای شورا به عنوان شهردار اراك انتخاب می شود مسئولیت سنگینی هم از وظایف رسمی و قانونی خود و هم از این جهت كه شورایی كه او را انتخاب می كند دارد، چرا كه انتظارات شهروندان فهیم اراكی از شورای پنجم نسبت به ادوار قبل بیشتر است.
وی گفت؛ شهردار اراك باید با بهره گیری از مشاوران خبره، آگاه و جامع الشرایط بتواند سازماندهی مطلوبی را در زمینه های مالی، نیروی انسانی و برنامه ریزی داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراك بیان كرد: از آنجا كه شهردار جدید اراك وارث مشكلات امروز شهرداری خواهد بود، باید با توجه به این مشكلات، كنترل هزینه های سرسام آور شهرداری، تامین بودجه و منابع مالی برای ادامه كار و پرداخت بدهی ها و به ویژه پرداخت به موقع حقوق كاركنان شهرداری را در دستور كار قرار دهد.
شهردار كلانشهر اراك انتخاب شد
فلك افلاكی افزود: شورای پنجم به طور جدی پیگیر مطالبات مردم شهر اراك هستند و در این مسیر با هیج كس تعارف ندارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراك گفت: شهردار منتخب كلانشهر اراك دارای مدرك دكتری برنامه ریزی شهری می باشد.
«سعید نادری» بیان كرد: شهرداری بهارستان، معاونت شهرداری نجف آباد، ریاست شورای سازمان حمل و نقل همگانی شهر بهارستان، رییس هیات مدیره شركت پسماند شهرداری های شرق اصفهان، رییس هیئت مدیره سازمان بهسازی و نوسازی نجف آباد، عضو شورای سازمان حمل و نقل و پایانه های شهرداری نجف آباد و عضو شورای سازمان بهسازی و نوسازی نجف آباد از مهمترین فعالیت های گذشته شهردار منتخب اراك است.
عضو شورای اسلامی كلانشهر اراك نیز گفت: انتخاب شهردار باید هوشمندانه و با اطمینان كامل از شرایط احراز فرد مورد نظر انجام بگیرد.
«علیرضا مرادی» افزود: آنچه در فضای مجازی در خصوص محكومیت مهدی فاتحی منتشر شده نشان می دهد وی حائز شرایط قانونی نیست و نباید برای بار دوم انتخاب شهردار به تعویق بیفتد.
نایب رئیس شواری اسلامی شهر اراك در پاسخ به مرادی گفت: آنچه‌ در فضای مجازی بر علیه فاتحی منتشر شده واقعیت ندارد و وی شرایط لازم را برای تصدی گری شهرداری دارد.
«علی جعفر محصولی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر اراك نیز گفت: از گزینه های اصلاح طلبان دو گزینه از توانمندی بالایی برخوردار بودند كه اعضای اصولگرایان شورا حاضر بودند به یكی از آنها رای بدهند اما متاسفانه گزینه ای ضعیف تر معرفی شد.
رئیس كمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراك نیز در سخنانی گفت: شهردار منتخب شهردار شهرهای كوچكی بوده و شرایط احراز قانونی از سوی وزارت كشور را ندارد.
مرتضی سورانه افزود: نباید تجربه انتخاب شهردار قبلی را تكرار كرد و در این انتخاب باید قانون ملاك باشد و ساز و كار قانونی به خوبی شفاف است.
وی ادامه داد: حداقل باید 2 گزینه شهرداری با قانون تطبیق داده شوند تا شرایط احراز از سوی وزارت كشور با كندی وعدم تایید مواجه نشود.
كلانشهر اراك مركز استان مركزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می كند.
3017/3075
۰ نفر