صف ارائه خدمات مسكن به مددجويان در سال آينده شكسته مي‌شود

تهران- ايرنا- مديركل دفتر تامين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد، از تدوين راهبرد تحول در تامين خدمات مسكن مددجويان خبر داد و گفت: صف ارائه خدمات رهن و اجاره، تعميرات، بهسازي و خريد مسكن براي مددجويان، سال آينده شكسته مي ‌شود.

به گزارش ايرنا از كميته امداد، ابراهيم بازيان با اشاره به سياست‌ هاي ابلاغي هيات امناي كميته امداد و همچنين احكام برنامه ششم اين نهاد، افزود: سال 98 سال پاياني در برنامه ‌هاي امداد براي رفع كامل چالش مسكن مددجويان است. بر همين اساس برنامه‌ هاي امداد در حوزه مسكن براي سال 98 با محوريت «تحول و دگرگوني متمايز در حوزه مسكن مددجويان» برنامه‌ريزي شده است تا هدف نهايي يعني شكستن صف تقاضاي مددجويان در حوزه تعمير، كمك هزينه اجاره، مشاركت در رهن و كمك و مشاركت در خريد مسكن شهري و روستايي مددجويان محقق شود.
وي گفت: بر اساس يكي از تصميمات اتخاذشده در راهبرد جديد، اگر دستگاه‌ هاي دولتي و مسئولان استاني قابليت تعهد 50 درصد هزينه‌هاي مقاوم‌سازي و نوسازي مسكن روستايي را داشته باشند، مي‌ توانند تفاهم‌ نامه‌ اي با كميته امداد انجام دهند تا مابقي هزينه را كميته امداد پرداخت كند.
بازيان با اشاره به اينكه بيش از 50 درصد مددجويان امداد در مناطق روستايي سكونت دارند، خاطرنشان كرد: سياست‌هاي مسكن در سال 97 به سمت رفع مشكلات مسكن روستايي هدف‌گذاري شده بود و همين رويكرد با جديت بيشتر پيگيري مي‌شود تا در پايان سال 98 صف خدمات مسكن در روستاها به طور كامل شكسته شود. همچنين مقاوم‌سازي و بهسازي مسكن‌هاي روستايي مددجويان با سرعت بيشتري در حال انجام است.
وي با بيان اينكه حدود 20 هزار خانوار داراي يتيم تحت حمايت كميته امداد فاقد مسكن هستند، اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح اكرام ايتام، طرح «اسكان ايتام» با هدف تامين مسكن مناسب براي خانواده‌ هاي ايتام در حال پيگيري است و حاميان مي‌توانند بخشي از كمك‌هاي خود را به موضوع تامين مسكن ايتام اختصاص دهند.
مديركل دفتر تامين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد، تصريح كرد: با برنامه ‌ريزي انجام شده، اميدواريم تا پايان سال 98 هيچ يتيمي در كميته امداد فاقد سرپناه و مسكن مناسب نباشد.
وي به خدمات كميته امداد در حوزه رهن و اجاره مسكن مددجويان اشاره كرد و ادامه داد: افزايش خدمات رهن و اجاره مسكن مددجويان در قالب كمك‌هاي بلاعوض و قرض‌الحسنه در رويكرد تحول مسكن پيش‌بيني شده و با همكاري حوزه برنامه‌ريزي، اين كمك‌ها رشد خوبي داشته تا شاهد توسعه كمي و دربرگيري براي تمام مددجويان مستاجر باشيم كه با تحقق اين امر، صف رهن و اجاره مسكن مددجويان هم در سال 98 شكسته خواهد شد.
مديركل دفتر تامين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد اظهار داشت: تعميرات مسكن و مناسب‌ سازي خانه‌ هاي مددجويان همواره مورد توجه امداد بوده و در گام اول مسكن مددجويان براي حداقل ‌هاي زندگي سالم شامل برخورداري از خدمات آب سالم، برق، گاز و سرويس بهداشتي بهسازي مي‌شود. با برنامه ‌ريزي انجام شده، صف ارائه اين خدمات هم شكسته مي‌شود و به درخواست‌هاي مددجويان با فوريت پاسخ مي‌دهيم.
وي اضافه كرد: واگذاري مسكن مهر فاقد متقاضي به مددجويان در حال پيگيري است تا با استفاده از اين ظرفيت، بخشي از نياز خودمالكي مددجويان به ويژه براي زنان سرپرست خانوار و ايتام حل شود. همچنين كميته امداد آمادگي دارد در صورت واگذاري زمين از سوي نهادها، استانداري، شهرداري و فرمانداري‌ها، موضوع ساخت مسكن براي مددجويان را در اولويت قرار دهد.
اجتمام* 7268*1834

سرخط اخبار جامعه