۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83210409
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره زمستاني در تخت سليمان تكاب خاطره ساز شد

مهاباد - ايرنا - نخستين جشنواره زمستاني تكاب در مجموعه تفريحي و درماني آبگرم تخت سليمان تكاب برگزار و براي شركت كنندگان در اين آيين مفرح و شاد، خاطره ساز شد.

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تكاب روز جمعه در حاشيه اين جشنواره به خبرنگار ايرنا گفت: اين آيين با هدف معرفي جاذبه چشمه هاي آب گرم طبيعي و ساير ظرفيت هاي گردشگري اين شهرستان در فصل زمستان به مدت 6 ساعت در كنار چشمه هاي آبگرم روستاي احمدآباد تخت سليمان برگزار شد.
امير مطلوبي افزود: در جشنواره زمستاني تكاب بيش از 2 هزار نفر از كودكان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها حضور داشتند كه ضمن ساختن آدم برفي به تفريح و شادي و ورزش هاي زمستاني در يك فضاي جذاب و بانشاط پرداختند.
وي بيان كرد: در اين جشنواره كودكان، نوجوانان و جوانان هنرمند تكاب توانايي هاي هنري و تجسمي خود را در قالب ساخت آدم برفي و حجم سازي با برف به نمايش گذاشتند و آثاري چشمنواز و مفرحي خلق كردند.
مطلوبي اظهار داشت: اين جشنواره در 2 بخش ساخت آدم برفي كودكان و نوجوانان و ساخت حجم ها و مجسمه هاي برفي توسط بزرگسالان برگزار شد.
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تكاب ادامه داد: هنرمندان اين شهرستان و موسسه هاي فرهنگي و هنري غيردولتي از جمله موسسه آيدين يول افشار آذربايجان تكاب نيز در برگزاري نخستين جشنواره زمستاني و آدم برفي تخت سليمان مشاركت كردند.
مطلوبي گفت: در اين جشنواره همچنين گروه هاي موسيقي مختلف تكاب به اجراي موسيقي محلي در محوطه برفي مجموعه تفريحي و گردشگري آب گرم تخت سليمان پرداختند و جمعي از شاعران نيز اقدام به شعرخواني كردند.
وي اضافه كرد: علاوه بر اين شركت كنندگان در نخستين جشنواره زمستاني تكاب از خدمات و امكانات چشمه هاي آب گرم تخت سليمان به صورت رايگان بهره مند شدند.
مطلوبي بيان كرد: در جشنواره زمستاني تكاب به سازندگان 10 آدم برفي برتر و مجسمه هاي منتخب با انتخاب و راي حاضران در جشنواره جوايزي اهدا شد.
وي گفت: در اين جشنواره بازي ها و مسابقات بومي و محلي نيز اجرا و جمعي از خانواده ها برخي از غذاهاي محلي از جمله آش گرم بين شركت كنندگان توزيع كردند.
به گزارش ايرنا، چشمه هاي آبگرم در روستاهاي اطراف مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان يكي از جاذبه هاي گردشگري منحصر بفرد تكاب است كه مورد استفاده تفريحي و درماني شهروندان و گردشگران قرار مي گيرد.
طرح توسعه و بازسازي مجموعه گردشگري آب گرم تخت سليمان تكاب هفته گذشته به مناسبت دهه فجر با هشت ميليارد ريال افتتاح شد و هم اينك خدمات رفاهي و اقامتي مناسبي در اين منطقه گردشگري فراهم شده است.
تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي كوهستاني و سردسير در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و با داشتن مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان به عنوان چهارمين اثر ملي كشور در فهرست جهاني سازمان يونسكو و بيش از 160 اثر تاريخي و طبيعي ثبت ملي يكي از مقاصد مهم گردشگري در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
7514/6185/3072

سرخط اخبار استان‌ها