۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 83209482
T T
۰ نفر
پیكر رضا صفایی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده شد

تهران - ایرنا - پیكر رضا صفایی فیلمساز فقید سینما كه صبح روز بیست و سوم بهمن بهمن ماه به دلیل سكته قلبی جان به جان آفرین تسلیم كرده بود، به درخواست خانواده اش و در سكوت خبری با حضور تعدادی از دوستان و نماینده خانه سینما در قطعه بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

خسرو امیرصادقی از كارگردانان سینما و از دوستان نزدیك زنده یاد صفایی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره خاكسپاری زنده یاد رضا صفایی كه صبح امروز (پنجشنبه 25 بهمن ماه) انجام شد گفت: ساعت 10 صبح امروز، از سالن معراج بهشت زهرا(س) و بعد از انجام مراسم مذهبی خاص تدفین، پیكر رضا صفایی با مشایعت نماینده خانه سینما و تعداد محدودی از دوستان و همكاران وی و خانواده اش تشییع و در قطعه بهشت زهرا كنار مزار غلامحسین بهمن ‌یار به خاك سپرده شد.
وی ادامه داد: در این مراسم علاوه بر صحبت های تعدادی از دوستان و همكاران زنده یاد صفایی، پیام های نصرت الله وحدت و محمد متوسلانی از بازیگران فیلم های رضا صفایی برای حاضران قرائت شد و حاضران نیز كمی درباره شیوه زندگی و اخلاق مداری صفایی در زندگی شخصی و حرفه ای سخن گفتند.
امیرصادقی ضمن تشكر از همكاری مسوولان بهش زهرا(س) و مسوولان خانه سینما درباره مراسم یادبود این هنرمند فقید گفت: مراسم یادبود مرحوم رضا صفایی از ساعت 9 الی 11 فردا (جمعه 26 بهمن ماه) در مسجد الغدیر واقع در میدان میرداماد برگزار می‌شود.
صفایی كارگردانی مجموعه تلویزیونی «آتیه» را برعهده داشت كه در دهه 70 از تلویزیون پخش می شد. وی فیلم هایی چون «قیام»، «ماموریت»، «شیطان صفتان»، «لانه عقاب‌ها»، «عروسی مامان» و بسیاری دیگر از آثار را نیز كارگردانی كرده است.
وی كه كارگردانی 57 اثر سینمایی را در كارنامه هنری خود داشت، به نوعی یك از ركودارترین كارگردان‌ها در سینمای ایران است كه در كارنامه خود بیش از 50 فیلم سینمایی و سریال را كارگردانی و تهیه كرده است.
وی از سال 1342 كارگردانی در سینما را آغاز كرد و بعد از انقلاب، فیلم‌هایی همچون قیام، ماموریت، شیطان صفتان، لانه عقاب‌ها و عروسی مامان را كارگردانی كرد.
**9266**1601**
۰ نفر