۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 83208346
T T
۰ نفر
مجلس دانش آموزي تمرين عملي مردم سالاري ديني است

اروميه- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي مجلس دانش آموزي را بهترين تمرين براي مردم سالاري ديني بيان كرد و گفت: مجلس دانش آموزي يك مجلس صنفي مشورتي با رويكرد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و تربيتي و پل ارتباطي بين جوانان و مسوولان است.

ابراهيم محمدي روز چهارشنبه در آيين آغاز به كار نشست قطبي مجلس دانش آموزي كشور در اروميه به مسووليت هاي اين مجلس اشاره كرد و گفت: نمايندگان مجلس دانش آموزي بايد مشورت هاي لازم را درباره مشكلات، نيازها و راهكارها به مسوولان آموزش و پرورش ارائه دهند تا اين نهاد تربيتي مهم به افق تعيين شده برسد.
وي هدف اصلي نظام آموزش و پرورش را رسيدن به حيات طيبه عنوان كرد و ادامه داد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مأموريت هايي را براي بخش هاي مختلف تعريف كرده كه نقطه قوت همه اين ماموريت ها رساندن دانش آموزان به حيات طيبه است.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي درباره راه هاي رسيدن به حيات طيبه نيز گفت: حيات طيبه همان زندگي مطلوب بشري است كه رسيدن به قرب الهي هدف اين زندگي به شمار مي رود؛ همچنين درك و فهم رابطه انسان با خودش، خدا و خلق خدا راه هاي رسيدن به قرب الهي هستند.
محمدي افزود: احترام به حقوق افراد، جامعه و سبك زندگي اسلامي از نتيجه هاي رسيدن به حيات طيبه به حساب مي آيند.
وي گفت: ارتباط خوبي بين مسوولان و نمايندگان مجلس دانش آموزي در استان آذربايجان غربي وجود دارد و از نظرات آنان در تصميم سازي و برنامه ريزي هاي آموزش و پرورش بهره گرفته مي شود.
به گزارش ايرنا نشست كميسيون علمي و آموزشي مجلس دانش آموزي كشور با حضور نمايندگان استان هاي آذربايجان شرقي، اردبيل، آذربايجان غربي، كردستان، همدان، كرمانشاه و زنجان ٢٤ و ٢٥ بهمن ماه به ميزباني شهر اروميه آغاز و در حال برگزاري است.
7125/2093

سرخط اخبار استان‌ها