۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83208244
T T
۰ نفر

نرخ بلیت هواپیما برای نوروز 98 ثابت می ماند

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83208244
نرخ بلیت هواپیما برای نوروز 98 ثابت می ماند

تهران- ایرنا- سازمان هواپیمایی كشوری بر ادامه ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای تاكید كرد و گفت: نرخ بلیت هواپیما در تعطیلات نوروز 98 تغییر نمی كند.

به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: محاسبات شركت های هواپیمایی برای ارائه بلیت هواپیما همان محاسبات قبلی بوده و تغییر نكرده است.
«رضا جعفرزاده» افزود: بر اساس توافق شركت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت هواپیما بر اساس هزینه تمام شده یك ساعت صندلی پرواز محاسبه می‌شود و فهرست مسیرهای مختلف و محاسبات انجام شده در سایت انجمن شركت‌های هواپیمایی قابل دسترس است.
جعفرزاده تاكید كرد قیمت‌گذاری تكلیفی در دستور كار سازمان هواپیمایی كشوری قرار ندارد و مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخی است كه شركت های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌كنند.
«هرگونه فروش بلیت هواپیما خارج از این چهارچوب از نظر سازمان هواپیمایی كشوری تخلف محسوب می‌شود و روش های مقابله با این تخلف نیز دیده شده است».
وی افزود: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی كشوری نسبت به تخطی از الزامات سازمان هواپیمایی كشوری، چه در مورد پروازهای چارتری و چه نرخ بلیت هواپیما واكنش نشان می دهد.

** ممنوعیت فروش بلیت چارتری در پروازهای برنامه‌ای
جعفرزاده به مساله ممنوعیت فروش بلیت چارتر اشاره كرد و گفت: سیاستی كه سازمان هواپیمایی كشوری برای پروازهای چارتری دنبال می‌كند این است كه به هیچ عنوان مجوز پرواز چارتری برای پروازهای برنامه‌ای شركت‌های هواپیمایی صادر نشود.
وی افزود: پروازهای چارتری به این سبب است كه مسافران اختیار داشته باشند كه بلیت هواپیما را با سایر بسته‌های سفر به صورت یك جا تهیه كنند اما مشاهده می شود نرخ بلیت هواپیمای چارتر شده در دوران اوج پروازی افزایش پیدا می‌كند و در عین حال امكان استرداد بلیت تك كه به صورت چارتری تهیه شده برای مسافر فراهم نیست. همچنین در صورت چارتر بودن پرواز مسافران خردسال و كودك نیز به خرید بلیت به عنوان مسافر بزرگسال ملزم می شوند.
به گزارش ایرنا، پروازهای چارتری به مقاصدی بجز قشم، كیش، و مناطق نفتی ممنوع است و هرگونه عرضه بلیت چارتری توسط مراكز فروش بلیت هواپیما تخلف محسوب می‌شود. هشدارهای لازم در مورد نمایش پروازهای چارتری به غیر از مسیرهای مشخص شده نیز به شركت‌های هواپیمایی و مراكز فروش بلیت هواپیما داده شده است.

اقتصام*1108*1961*
۰ نفر