۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83207699
T T
۰ نفر
سنقر تالابي زخمي به محيط زيست سيستان وبلوچستان تحويل داده شد

زاهدان- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: يك بهله سنقر تالابي زخمي توسط دوستداران محيط زيست كشف و براي تيمار و درمان تحويل اين اداره كل شد.

حميد ريگي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين سنقر تالابي كه بر اثر برخورد با جسمي سخت در ناحيه بال چپ دچار آسيب و مصدوميت شده بود، توسط دوستداران محيط زيست كشف و تحويل يگان حفاظت اين اداره كل شد.
وي افزود: اين پرنده پس از انتقال به اداره توسط دامپزشك معاينه شد و تحت درمان و مراقبت قرار گرفت.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: سنقر تالابي (نام علمي: Circus aeruginosus) يك گونه سنقر بزرگ و پرنده‌ اي شكاري از تيره عقابيان است.
وي بيان كرد: اين گونه سنقر تالابي كه در ايران نيز يافت مي‌شود از تمام سنقر‌هاي ديگر بزرگتر، جثه درشت ‌تر و بال هاي پهن ‌تري دارد.
ريگي افزود: معمولا در ارتفاعات كم پرواز مي كند و گاهي بال مي زند و در فاصله بال ‌زدن ‌ها در حالي كه بال ها را به شكل ( V ) نگاه داشته است پرواز مي كند.
وي گفت: رنگ پر و بال در اين گونه از سنقر، متغير است و ماده و نر نابالغ معمولا رنگ خاكستري ندارند و يكدست قهوه‌اي شكلاتي پررنگ هستند، با سر و شانه ‌هاي كمرنگ و بعضي از ماده‌ ها سراسر تيره ‌رنگ هستند و بيننده را به ياد كور كور مي اندازند.
وي اظهار داشت: سنقر تالابي به قصد شكار طعمه از ارتفاع كم با حركتي ناگهاني به سمت طعمه فرود مي آيد.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان با تقدير از همياران و دوستداران محيط زيست از عموم هم استانيهاي عزيز درخواست كرد با توجه به فصل سرما در صورت مشاهده پرنده يا حيوان زخمي و يا حضور حيات وحش در محيط زندگي انسانها موضوع را به نزديكترين اداره حفاظت محيط زيست اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به نجات حيوان و انتقال آن به محيط طبيعي اقدام شود.
9923 **6081

سرخط اخبار استان‌ها