۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۱۷
کد خبر: 83207396
T T
۰ نفر
اروپا نباید بخشی از ائتلاف بیهوده ضدایرانی،آمریكا باشد

تهران- ایرنا- معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای اروپایی(The European Council) در توئیتی نوشت كه كشورهای اروپایی نباید بخشی از ائتلاف بیهوده فشار آمریكا علیه ایران باشند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا،الی گرانمایه عضو شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای اروپایی در دو توئیت جداگانه از ایران در مقابل فشارهای آمریكا حمایت كرد.
وی با بی برنامه خواندن كنفرانس ورشو به انتقاد از آن پرداخت و یادآورشد كه در هر صورت پایتخت های اروپایی نباید بخشی از ائتلاف بیهوده آمریكا علیه ایران باشند.
گرانمایه به فشار آمریكا برای وادار ساختن دیگر كشورها برای دوری از تهران اشاره كرد و ادامه داد كه واشنگتن به عراق فشار می آورد كه از خرید گاز طبیعی و برق ایران خودداری كند، اما بغداد مقاومت كرده و خواهان تداوم همكاری با تهران و خرید گاز و برق از این كشور است.
نشست ورشو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا كه ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام كرد، روز دوشنبه تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز كرده و پس از آن به جمهوری اسلواكی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واكنش كشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.
همچنین مایك پنس معاون رئیس جمهوری آمریكا به همراه جرد كوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.
گزارش رسانه ها حاكی است كه كوشنر در این نشست طرح آمریكا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد كرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام كند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد كه از كشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.
روزنامه اماراتی ' نشنال ' روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یك دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل كه نام آن را ذكر نكرد،نوشت : مقامات سه كشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.
روسیه نیز شركت نخواهد داشت و «فدریكا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام كرده كه در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریكا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.
شبد**9460**1010
۰ نفر