۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۹
کد خبر: 83207316
T T
۰ نفر
بخش خصوصی فرصت نمایش بی‌طرفانه فیلم‌ها را فراهم كرد

شیراز- ایرنا- رئیس شورای عالی تهیه‌كنندگان سینما گفت: در گذشته برخی فیلم‌ها حتی با مجوز پخش به دلیل تنگ‌نظری‌ها در برخی استان‌ها از اكران باز می‌ماند؛ اما امروز با ورود بخش خصوصی به عرصه سینمایی كشور شاهد نمایش همه فیلم‌ها در استان‌ها هستیم و این موضوع برای جامعه سینما ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا موسوی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز واگذاری برنامه‌های فرهنگی به بخش خصوصی را رویدادی مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر دانست و بیان داشت: این اتفاق به ویژه در حوزه سینما به رشد كمی و كیفی آثار كمك می‌كند.
وی اظهار داشت: این حركت هنوز در بسیاری از استان‌ رخ نداده است و شهر‌هایی همچون اصفهان و مشهد نیز كه سال‌هاست از جشنواره فیلم فجر استقبال می كنند، هنوز نتوانسته اند به صورت جدی در این زمینه فعال شوند.
رئیس شورای عالی تهیه‌كنندگان سینما با بیان اینكه تماشاچیان خون را در رگهای سینما جاری می‌كنند، گفت: استقبال مردم شیراز از جشنواره فیلم فجر بسیار مثال‌زدنی است و شمار مخاطبان این جشنواره نشان‌دهنده رونق سینما در این شهر است.
وی با بیان اینكه جشنواره فیلم فجر 18 سال است كه در استان‌ها نیز برگزار می‌شود، افزود: شیراز از نخستین دوره در اكران فیلم‌های جشنواره فجر پیشگام بوده و بیشترین اقبال را نسبت به این رویداد فرهنگی نشان داده است.
موسوی درباره فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره سی و هفتم نیز ابراز داشت: خوشبختانه در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد فیلم‌های خوبی در جشنواره بودیم و فارغ از اینكه هیات داوران چه فیلمی را به عنوان برترین فیلم انتخاب كرد، می‌توان گفت هریك از نامزد‌ها شایسته دریافت سیمرغ بودند.

** واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی
مدیركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: سیاست این اداره كل بر واگذاری تمام بخش های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی است؛ زیرا بخش خصوصی می‌تواند برنامه‌ها را با كیفیت بهتری برگزار كند.
صابر سهرابی افزود: با وجود كاستی‌ها و نقد‌ها، تماشاگران ثابت كردند استان فارس در حوزه فرهنگ و هنر همیشه گام‌هایی بلندتر از دیگر استان‌ها برداشته است و می‌تواند از قدرتمند ترین و تاثیرگذارترین حوزه‌ها، همچون سینما و تئاتر در قله باشد.

** 75 سانس، 27هزار تماشاگر حاصل استقبال مردمی از جشنواره فجر
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم شیراز نیز در این آیین گفت: اعتماد نهادها و دستگاه‌های فرهنگی به بخش خصوصی سال‌هاست در حوزه فرهنگ رخ می‌دهد و این اعتماد پایه ای برای رونق‌بخشی به حوزه فرهنگ و هنر و حضور جدی بخش خصوصی در همه رشته هاست.
محسن خباز افزود: جشنواره هجدهم حاصل تلاش جمع بزرگی از فعالان فرهنگی و هنری در سه مجموعه فرهنگی تالار حافظ، پردیس سینمایی گلستان و پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب بوده است كه طی آن در 10 روز 25 فیلم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و پنج فیلم در بخش سیمرغ و پروانه ها اكران شد.
وی با اشاره به اینكه این جشنواره در شیراز با برگزاری بیش از 75 سانس اكران و 27 هزار مخاطب جایگاهی ویژه در كشور یافته است، افزود: تعداد مخاطبان این جشنواره بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شیرازی به فیلم سرخ پوست اهدا شد.
هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار شد.
7375/ 2027
۰ نفر