۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83207275
T T
۰ نفر

فرودگاه كیش در روز 22بهمن ركورد زد

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83207275
فرودگاه كیش در روز 22بهمن ركورد زد

كیش - ایرنا - براساس آمارهای اعلام شده، فرودگاه بین المللی جزیره كیش روز دوشنبه 22 بهمن با تردد 18 هزار و 448 مسافر ركورد بی سابقه ای را در تاریخ فرودگاه این جزیره ثبت كرد.

به گزارش ایرنا، اجرای برنامه های متنوع و شاد و رویدادسازی های فرهنگی اجتماعی، در دهه مبارك فجر دركنار سایر جاذبه های طبیعی كیش موجب شد تا آمار تردد مسافران به این جزیره در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، 32 درصد افزایش یابد.
همچنین فرودگاه كیش در روز 22 بهمن شاهد فرود و فراز 125 پرواز بود كه این آمار در مقایسه با تاریخ مشابه در سال قبل 28 درصد افزایش داشته است..
ركورد قبلی فرودگاه كیش مربوط به روز یازدهم فروردین سال 96 بود، كه در این روز 17 هزار و 788 مسافر به این فرودگاه وارد و یا از آن خارج شدند.
**در ایام دهه فجر رونق به بازار ركود زده كیش بازگشت**
در ایام دهه مباركه فجر و به تبع افزایش آمار مسافران، تا اندازه ای رونق به فروشگاه ها و بازار ركود زده كیش بارگشت و هتل ها نیز پر بود.
كارشناسان امور اقتصادی و گردشگری معتقدند: در سایه رویداد سازی متنوع و اجرای قوانین مناطق آزاد، می توان به اقتصاد مناطق آزاد بویژه جزیره كیش تحرك دوباره بخشید و مقصد گردشگران ایرانی را از خارج كشور به سمت این مناطق هدایت كرد كه این اقدام می تواند از حروج سالانه میلیاردها دلار ارز از كشور جلوگیری و موجب شكوفایی مناطق آزاد شود.
به گفته این كارشناسان،بخش مهمی از جاذبه های گردشگری برای ایرانیان كه به خارج سفر می كنند، خرید و سوغات كه این جاذبه را باید در مناطق آزاد از جمله كیش فراهم كنیم تا بتوانیم مقصد گردشگری هموطنان را از خارج به داخل تغییر دهیم و ضمن رونق كسب و كار در مناطق آزاد از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری كنیم.
به گفته رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازریان و بازرگانان كیش، سالانه حدود 18 میلیون گردشگر ایرانی به كشورهای مختلف سفر می كنند كه این مسافران اگر هركدام یك هزار دلار برای این سفرها هزینه كنند سرجمع آن حدود 18 میلیارد دلار می شود این درحالییست كه با عرضه كالای مناسب در مناطق آزاد می توان بخشی عظیم از این هزینه ها را وارد اقتصاد این مناطق و تبع آن اقتصاد ملی كرد.
1339
۰ نفر