۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 83206220
T T
۰ نفر

بازتاب جهاني چهلمين سال پيروزي

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 83206220
بازتاب جهاني چهلمين سال پيروزي

تهران- ايرنا- ديروز دوشنبه، چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در حالي برگزار شد كه بيشتر رسانه هاي معتبر بين المللي با حساسيت زيادي اين روز را زير ذره‌بين برده بودند. صفوف طولاني مردم همراه با مسئولان به شدت مورد توجه رسانه هاي غربي قرار گرفت و آن‌ها لحظه به لحظه تصاوير اين مراسم را به دنيا مخابره كردند.

از سو ي ديگر، كشورهاي همسايه ايران از جمله كويت و آذربايجان هم روز ملي ايران را به مسئولان كشورمان تبريك گفتند.

**راهپيمايي 22 بهمن به روايت خبرگزاري فرانسه
خبرگزاري فرانسه با اشاره به حضور گسترده مردم كشورمان در مراسم بزرگداشت پيروزي انقلاب گزارش داد: ايران 40 سالگي را نماد پختگي انقلاب اسلامي مي‌داند.خبرگزاري فرانسه در ادامه با اشاره به نمايش موشك‌هاي كروز و بالستيك در جريان راهپيمايي 22 بهمن آورده است: ايران از چهلمين سالگرد انقلاب به عنوان نماد پختگي در سنت اسلام ياد مي‌كند، سنتي كه پيامبر اسلام نيز در آن مبعوث شد.به گزارش اين خبرگزاري، راهپيمايي امسال در حالي برگزار شد كه روابط ايران و آمريكا در بدترين شرايط خود به دليل خروج رييس‌جمهور آمريكا از توافق هسته‌اي با ايران قرار دارد و جمهوري اسلامي به دليل تحريم‌هاي آمريكا با چالش‌هاي اقتصادي مواجه است.

**پخش مستقيم راهپيمايي 22بهمن از شبكه الجزيره انگليسي
شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي روز دوشنبه با پخش مستقيم مراسم راهپيمايي مردم تهران در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي وسخنراني حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني به نقل از وي گفت: دشمنان قادر نيستند به اهداف شوم خود دست يابند.

اين رسانه تصويري قطري كه سخنان رييس جمهوري اسلامي ايران را با برگردان به زبان انگليسي به‌طور مستقيم براي مخاطبان خودپخش مي‌كرد، ادامه داد: حسن روحاني در سخنراني خود گفت كه ملت ايران در برابر ابر قدرت ها ايستاد و پيروزي به دست آورد.بنابر اعلام خبرنگار اين شبكه تلويزيوني كه از خيابان آزادي تهران و از بين جمعيت شركت‌كننده در تظاهرات گزارش ارسال مي كرد، مردم ايران در پايان چهارمين دهه پيروزي انقلاب خود با حضور در خيابان ها سالگرد انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.الجزيره انگليسي افزود: آيت‌ا... خميني(س)در يازدهم فوريه 1979با رهبري خود انقلاب اسلامي درايران را به پيروزي رساند.

**گزارش آسوشيتدپرس از سالگرد انقلاب
خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: امسال سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با افزايش تنش‌ها ميان ايران و آمريكا و تبعات خروج اين كشور از برجام مصادف شده است.هفته پيش آيت ا... خامنه اي، رهبر عالي ايران با دفاع از شعار مرگ بر آمريكا، سران و نه مردم اين كشور را مخاطب آن خوانده بود.

**انعكاس راهپيمايي توسط رويترز
خبرگزاري انگليسي رويترز در انعكاس سخنراني ديروز رييس جمهور به نقل از وي نوشت: ايران مصمم است كه قدرت نظامي و برنامه موشكي بالستيك خود را افزايش دهد. رويترز گزارش داد: روحاني در مراسم گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه در برابر ده ها هزار نفر در ميدان آزادي برگزار شده بود، گفت: ما براي ساخت موشك از كسي اجازه نگرفته و نمي گيريم و به راه خود و قدرت نظامي مان ادامه مي دهيم.روحاني همچنين وعده داد كه ايران تحريم هاي آمريكا را شكست خواهد داد.

وي افزود: هم اكنون مردم ما مشكلاتي در زندگي روزمره خود دارند اما با كمك هم اين مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت.

**انعكاس تظاهرات روز دوشنبه در القدس العربي
روزنامه القدس العربي نوشت: صدها هزار ايراني در سراسر ايران به مناسبت چهلمين سالروز سرنگوني شاه و پيروزي انقلاب ايران به رهبري آيت ا... خميني (س) به خيابان ها آمدند.اين روزنامه افزود: تلويزيون ايران مردم اين كشور را كه در سرما و برف براي تظاهرات بيرون آمده بودند، به تصوير كشيد كه با حمل انواع پلاكارد و پارچه نوشته هايي شعار مرگ بر اسراييل و مرگ بر آمريكا سر مي‌دادند.

**تبريك مقام هاي كويتي
شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امير كويت در پيامي به حسن روحاني، رييس جمهور ايران چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را تبريك گفت.امير كويت در اين پيام براي رييس جمهور كشورمان آرزوي صحت و سلامتي و براي ملت ايران آرزوي پيشرفت و شكوفايي كرد.همچنين شيخ نواف الاحمد الجابر الصباح، وليعهد كويت و شيخ جابر المبارك الحمد الصباح، نخست وزير كويت در پيام‌هايي جداگانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را به حسن روحاني تبريك گفتند.

**پيام تبريك امير قطر
تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر در پيامي به روحاني، رييس جمهور ايران چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را تبريك گفت.نخست‌وزير و وزير كشور قطر نيز در پيام‌هايي جداگانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را به حسن روحاني تبريك گفتند.

**پيام تبريك سلطان قابوس
سلطان قابوس بن سعيد، پادشاه عمان در پيامي به حسن روحاني، رييس جمهور ايران چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را تبريك گفت.وي در اين پيام براي حسن روحاني آرزوي صحت و سلامتي و براي ملت ايران آرزوي پيشرفت و شكوفايي كرد.

**تبريك رييس‌جمهور آذربايجان به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب
الهام علي‌اف، رييس جمهور آذربايجان در پيامي به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در پيامي خطاب به حسن روحاني، رييس جمهور كشورمان گفت: من و همچنين به نمايندگي مردم آذربايجان تبريكات صميمانه خود را به شما و مردم كشورتان به مناسبت روز ملي انقلاب اسلامي ايران تقديم مي‌كنم.

علي‌اف ادامه داد: روابط ميان ايران و جمهوري آذربايجان نشأت گرفته از خواست مردم دو كشور است كه در طول تاريخ در فضايي دوستانه و حسن همجواري زندگي كرده‌اند.

من اطمينان دارم كه روابط دوجانبه ما و همكاري سودمندمان براي هر دو طرف كه شامل زمينه‌هاي مختلفي مي‌شود، همچنان به توسعه خود ادامه خواهد داد.

**حضور اعضاي شوراي شهر منچستر در جشن پيروزي انقلاب
تعدادي از اعضاي شوراي شهر منچستر با حضور در آيين بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي، ضمن تاكيد بر موقعيت ممتاز منطقه‌اي و جهاني ايران، دستاوردهاي سياسي، فرهنگي، علمي و اجتماعي كشورمان را در چهار دهه گذشته مورد توجه قرار دادند.

«ياسمين دار»، عضو شوراي شهر منچستر در مراسمي كه شامگاه يك‌شنبه در مركز اسلامي منچستر برگزار شد، با تاكيد بر اينكه در عصر جديد بايد دشمني‌ها و تعصبات را كنار گذاشت، خواستار تحول در افكار براي ايجاد صلح و آرامش در جهان شد. وي سكوت در برابر ظلم را عين ارتكاب ظلم دانست و انقلاب اسلامي را نظامي بر پايه عدل و صلح معرفي كرد. دار همچنين به نقش موثر زنان در جمهوري اسلامي اشاره كرد و تبليغات دشمنان را تحريف حقايق دانست.

منبع: روزنامه قانون؛ 1397.11.23
گروه اطلاع رساني**9370**2002
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش