۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲:۵۶
کد خبر: 83206047
T T
۰ نفر
حزب حاكم تركیه: سعودی ها در مورد قتل خاشقچی همكاری نمی كنند

تهران – ایرنا – سخنگوی حزب عدالت و توسعه تركیه روز دوشنبه عربستان سعودی را متهم كرد كه در موضوع پرونده قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد آل سعود با مقام های این كشور همكاری نمی كنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی تركیه، «عمر چلیك» سخنگوی حزب حاكم تركیه در یك كنفرانس خبری در آنكارا افزود: تركیه با جدیت به دنبال كشف آمران قتل خاشقچی و شفافیت در این زمینه است.
وی گفت: آنكارا به تحقیقات خود با شفافیت كامل درخصوص قتل این روزنامه نگار ادامه می دهد.
چلیك اضاف كرد: مقام های سعودی هنوز به درخواست ها برای همكاری در این زمینه پاسخ ندادند و ما هنوز همكاری لازم در موضوع قتل خاشقچی را از سوی سعودی ها ندیده ایم.
سخنگوی حزب عدالت و توسعه با اشاره به گزارش «آگنس كالامارد» گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی و خودسرانه، گفت: این گزارش به دست داشتن مقام های حكومت سعودی در قتل خاشقچی در محل كنسولگری عربستان در استانبول تاكید دارد.
وی همچنین بر لزوم محاكمه كسانی كه در این جنایت دست داشتند در دادگاه های استانبول تاكید كرد و گفت: این جنایت در این شهر روی داده و ما اجازه نمی دهیم این جنایت پنهان باقی بماند.
چلیك خواستار انجام تحقیقات قوی بین المللی برای شناسایی مسئولان این جنایت و كسانی كه دستور این قتل را صادر كردند ، شد.
سخنگوی حزب عدالت و توسعه تركیه در پایان گفت: جمهوری تركیه این اقدام وحشیانه را كه از جهت انسانی قابل قبول نیست، پیگیری خواهد كرد.
خاشقچی دوم اكتبر (دهم مهر) در كنسولگری عربستان در استانبول تركیه به قتل رسید. ریاض ابتدا قتل وی را انكار كرد اما درنهایت اعتراف كرد كه این روزنامه نگار به دست عوامل سعودی كشته شده است.
روزنامه نیویورك تایمز نیز گزارش كرد كه آژانس امنیت ملی آمریكا اخیراً با مرور فایل‌های صوتی شنود شده از ولیعهد سعودی، دریافته است كه وی یكسال قبل در محفلی خصوصی، درخواست قتل خاشقچی را به علت اظهارنظرهای جنجالی او مطرح كرده بود.
شبك**9365**1392
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست