۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۲۱
کد خبر: 83205950
T T
۰ نفر
جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در پاكستان برگزار شد

اسلام آباد-ایرنا-مراسم باشكوه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه شب با حضور ایرانیان مقیم پاكستان، تعدادی از مقامات و مسئولان این كشور و سفرا و دیپلمات های كشورهای مختلف مقیم اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم كه در محل 'هتل ماریوت' شهر اسلام آباد برگزار شد، 'مهدی هنردوست' سفیر ایران پذیرای مقامات و میهمانان عالی رتبه شركت كننده در جشن پیروزی انقلاب بود.
'فهمیده میرزا' وزیر فدرال پاكستان در امور هماهنگی ایالات به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر این كشور میهمان ویژه مراسم چهل سالگی انقلاب بود و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به میزبانان تبریك گفت.
وی طی سخنانی ایران را همسایه و دوست نزدیك پاكستان توصیف كرد و گفت: دولت پاكستان از گسترش روابط با ایران استقبال می كند.
مهدی هنردوست سفیر كشورمان نیز با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های عظیم ایران در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، پزشكی و ... ، این دستاوردها را مرهون انقلاب اسلامی و از دستاوردهای انقلاب برای مردم ایران دانست.
دانش آموزان ایرانی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) در آغاز این مراسم سرود ملی ایران و سپس پاكستان را به سمع حاضرین رساندند و سپس هنرمندان اعزامی از كشورمان نیز برنامه موسیقایی اجرا كردند.
همچنین تعداد قابل توجهی از مسوولان دولتی، روسا و اعضای ارشد احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی پاكستان و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.
علاوه بر مقامات و مسوولان پاكستانی، سفرا، كارداران و وابستگان نظامی، فرهنگی و سیاسی برخی كشورهای مقیم اسلام آباد در این مراسم حضور یافتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تقدیم تاج و دسته های گل، به میزبانان تبریك گفتند.
جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با جشن های باشكوه در سراسر میهن اسلامی و در كشورهای مختلف جهان، همه ساله به همت سفارت كشورمان در اسلام آباد برگزار می شود.
در این مراسم همچنین كیك نمادین 40 سالگی انقلاب اسلامی و هفتادمین سال تاسیس روابط ایران و پاكستان برش خورد.
در طول ایام دهه مبارك فجر نیز جشن ها و مراسم مختلفی ازسوی نهادهای ایرانی در پاكستان از جمله رایزنی سفارت ایران، خانه های فرهنگ در ایالات مختلف و مجتمع آموزشی امام حسین (ع) در اسلام آباد به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.
شبك**آساق*274**1392

سرخط اخبار جهان